عصر پنج شنبه ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۰ (۱۳ دی‌ماه)، وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه جمعی از معاونان، با حضور در بیت حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی، با معظّم له دیدار و از توصیه‌های ایشان بهره‌مند شد.

در ابتدای دیدار، آقای دکتر دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، با بیان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، با اشاره به نامه مفصّل چندین سال پیش معظم له درباره بودجه به مجلس، توصیه‌های ایشان را بسیار کارساز و مفید دانست.

این مرجع تقلید شیعیان نیز با تقدیر و تشکّر از حاضران در جلسه، تقدیر معیشت و دقّت و تدبیر در مسائل اقتصادی را از مطالب مهمّ اسلامی دانست وگفت: با وجود مشکلات زیاد اقتصاد کشور، امید داریم با عقلانیت، دلسوزی و تلاشِ بی‌وقفه، حلّ شوند و ان‌شاء الله همان‌طور که تا به حال کشور ما تحت عنایات حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف محفوظ بوده است، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود ان‌شاء الله.

وی در قسمت دیگری ازسخنان خود، با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران، افزود: مردم عزیز ما، نجیب و شریف و وفادار هستند و به خاطر اسلام و ایمانی که دارند صبر کرده‌اند و می‌کنند. همه باید با حلّ سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم. باید افرادی دلسوز، بدونِ وقفه، به معیشت مردم رسیدگی کنند و آنها را از فشارهای اقتصادی موجود، نجات دهند.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به گله‌مندی شدید مردم از بانک‌ها بیان داشت: یکی از مشکلات مهمّ کشور، مسأله بانک‌ها است که مردم خیلی شکایت دارند. آن‌طور که می‌خواستیم بانک‌ها اسلامی باشد نشد. آن زمان که در شورای نگهبان، قانون بانکداری اسلامی اصلاح و تأیید شد، تمام اهتمام ما این بود که احکام شرع، دقیق اجرا شود و در عین حال، مردم در رفاه و آسایش باشند، اما آن قانون اجرا نشد و در مقام عمل، مشکل پیدا شد. باید هر چه سریع‌تر و با تدبیر و دقّت، در این مسأله، قوانین اسلام پیاده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.