علی نجفی خوشرودی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، مجلس را نماد مردم سالاری دانست و اظهار کرد:‌ طی ماههای اخیر روندی مشاهده شده است که به تضعیف مجلس می‌انجامد. البته نمایندگان از خطا و اشتباه مصون نیستند. اما نباید مجلس را بیش از حد تضعیف کرد. تضعیف مجلس به تضعیف اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی نظام منجر خواهد شد.

وی خطاب به نمایندگان اصحاب رسانه و فعالین سیاسی و ائمه جمعه گفت: لطفا چینی ترک خورده امید مردم را نشکنید.

نماینده مردم بابل با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه بودجه ۹۸ در مجلس تاکید کرد:‌ ضمن درک شرایط کشور و وضعیت دولت برای مقابله با چالش‌ها و محدودیت‌ها، شفافیت هر چه بیشتر در بودجه لازم است. وجود احکام فاقد عملکرد، نبود شفافیت در بدهی‌ها و مطالبات قطعی شده دولت و عدم تمرکز کامل حساب دستگاه‌ها در حساب‌های خزانه از جمله مواردی است که باید در لایحه مذکور مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مشکلات اقتصادی، فساد و بیکاری و ناکارآمدی نظام اداری را از جمله مسائلی دانست که مردم را آزار می‌دهد.

وی تاکید کرد:‌ آنچه که بیشتر و فوری‌تر برای مردم اهمیت دارد فرسودگی زیر ساخت‌ها اعم از حمل و نقل و انرژی و غیره است. حادثه تلخ اخیر اتوبوس دانشگاه آزاد و یا حادثه آن مدرسه در جنوب ایران تنها نمونه کوچکی از معضل فوق‌الذکر است. شایسته است که دولت و مجلس به این مساله اهتمام کافی داشته باشد.

نماینده مردم بابل مهاجرت‌های اقلیمی ناشی از چالش آب و هوا را جزء پدیده‌های نوظهور در ایران عنوان کرد و افزود:‌ این مساله به شدت جدی است و باید برای پیشگیری از پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی چاره اندیشید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تعدادی از معاهدات بین‌المللی اظهار کرد:‌ واکنش دولت ها و سازمانهای بین‌المللی برای مقابله با این آنارشیسم آمریکایی حائز اهمیت است. در این راستا عزم اروپا برای ارائه ساز و کار مالی ویژه با ایران حداقل کاری است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام می‌تواند انجام دهد.

نجفی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: استیضاح جناب عالی را پس گرفتند. ولی همچنین که بارها تاکید شد برای وضعیت دامپروری، کشاورزی و به ویژه مرکبات مازندران چاره‌ای بیندیشید. کشاورزی در مازندران وضعیت خوبی ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.