محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره آخرین جزئیات  پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات   بررسی‌های نهایی کمیته ویژه پیگیری گفت: در ابتدا لازم می‌دانم خدمت بازماندگان حادثه و خانواده برزگ دانشگاه آزاد تسلیت عرض کنم.

 

رئیس دانشگاه آزادبا بیان اینکه حادثه ابعاد مختلفی داشت گفت: حدود 3 ساعت چهره به جهره با دانشجویان صحبت کردم و باید یاداوری کنم علاوه بر آنکه عذادار 10 نفر  هستیم حادثه 25 مصدوم هم داشت و دانشگاه با تمام توان در خدمت آنها بود و حال 2 تن از دانشجویان بد است.

وی ادامه داد: حادثه به ما مهلت نداد و قرار بود مناقصه اتوبوس‎‌های جدید فردای حادثه انجام شود ما باید پاسخگو باشیم و با شجاعت اعلام می‌کنیم که عذر می‌خواهیم اما باید تلاش خود را مضاعف کنیم و به زودی اقدامات لازم انجام می‌شوند.

به کمک دادستانی برنامه‌ها پیش رفتند

طهرانچی درباره نتیجه تحقیقات کمیته ویژه پیگیری گفت: پاسخگویی خاصیت دانشگاه است و پس از حادثه سریعا ابعاد دقیق و علل مورد بررسی قرار گرفتند وبا هماهنگی میان دادستان و قوه قضائیه برنامه‌ها پیش رفتند.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: کسانی که در نظارت قصور داشتند ،افراد متولی ،پیمانکاران و کسانی که قراردادهای مختلف را به امضا رساندند  برای پاسخگویی به مردم و شفاف سازی احضار شدند و به دلیل آنکه مطالبه جمعی بود سریعا وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه در مرحله اول برخورد لازم با مصببان انجام گرفت اظهار کرد: پس از کمیته ویژه، کمیته‌های قانونی دیگر وارد عمل می‌شوند تا ابعاد حادثه را بصورت کامل بررسی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ایمنی دانشگاه اظهار کرد: کوتاهی هایی که طی ۳۰ سال گذشته در واحد علوم و تحقیقات انجام گرفت سبب بروز مشکلات متعددی شدند و البته قرارداد پیمانکاری برای بهبود اوضاع انجام گرفته است همچنین دستورالعمل‌های متعددی تدوین شدند تا فضای واحدهای دانشگاه  آزاد ایمن شوند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: به تک تک دانشجویان می‌گویم شما امانت های ما هستید و با تمام توان ایستاده ایم تا محیط امن برای درس خواندن داشته باشید ما اجازه نخواهیم داد که قصور های گذشته ادامه پیدا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.