سردار مسعود مطهر در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: همانطور که پیش از این نیز بارها گفته شده بود، در لایحه بودجه سال ۹۸ جریمه ریالی مشمولان غایب پیش بینی نشده و لذا امسال آخرین سال اجرای این مقررات است.

وی با بیان اینکه این طرح با درخواست ستادکل نیروهای مسلح از دولت و مجلس در لایحه پیشنهادی بودجه قرار نگرفت، اظهارکرد: مشمولانی که تا پایان امسال هشت سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند می‌توانند در روزهای باقی مانده از سال جاری با مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کرده و با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

مطهر درباره اینکه آیا نمایندگان مجلس می‌توانند در لایحه بودجه ۹۸ چنین طرحی را وارد کنند، گفت: ما با نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت کرده و دلایل مخالفت خود را نیز تشریح کرده‌ایم، اما اگر چنین اقدامی انجام شود، قطعا ستادکل نیروهای مسلح با آن مخالفت خواهد کرد. همانطور که می‌دانید در قوانین مربوط به نیروهای مسلح و مواردی که با بنیه دفاعی کشور در ارتباط است باید نظر فرماندهی معظم کل قوا اخذ شده و پس از موافقت ایشان موضوع در مجلس طرح شود.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس ستادکل نیروهای مسلح، از سال آینده مشمولان غایب دیگر امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه ریالی را ندارند و باید وضعیت سربازی خود را حتما تعیین تکلیف کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.