در لحظه ارسال این گزارش قیمت سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان (۲۲۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) و قیمت سه تمام بهار طرح قدیم سه میلیون و ۵۳۰ هزار تومان (۱۸۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) است. نیم سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز)، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان (۵۰ هزار تومان بیشتر از دیروز) و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان (بدون تغییر) به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان (۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان بیشتر از دیروز) است.

قیمت انس جهانی طلا نیز ۱۲۷۰ دلار (۷.۵ دلار گران‌تر از دیروز) است.

دلار بانکی ۲۰۰ تومان بالا رفت

اما امروز نرخ خرید دلار در بانک‌ها با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته روبه‌رو شد. در کنار افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، امروز بانک‌ها نیز نرخ خرید انواع ارز را نسبت به روز گذشته افزایش دادند و هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۳۰۱ تومان از مردم خریدند.

بانک مرکزی از چندماه پیش و همزمان با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به بانک‌ها مجوز داد تا نسبت به خرید ارز مردم با قیمتی که بانک مرکزی روزانه اعلام می‌کند، اقدام کنند.

این نرخ در ابتدا تفاوت قابل توجهی با بازار آزاد داشت و به همین دلیل، کمتر کسی برای فروش ارز خود به بانک‌ها مراجعه می‌کرد، اما به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت خرید ارز در بانک‌ها این نرخ به بازار نزدیک شد و حتی در برخی روزها از قیمت بازار آزاد نیز عبور کرد.

براساس این گزارش، امروز - چهارم دی - بانک‌ها هر دلار آمریکا را با افزایش حدود ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۳۰۱ تومان می‌خریدند و قیمت خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته با افزایش ۳۶۰ تومانی ۱۱ هزار و ۷۶۱ تومان است.

این در حالی است که نرخ خرید پوند در بانک‌ها نیز امروز ۱۳ هزار و ۸۱ تومان بود که با افزایش حدود ۴۰۰ تومانی نسبت به دیروز همراه بود.

از سوی دیگر بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در صورت تکمیل مدارک مسافران، برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ امروز یورو مسافرتی پرداختی به متقاضیان نیز افزایش یافته و به ۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان رسید که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان (بدون تغییر) می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.