پس از کاهش قیمت ارز در هفته‌های اخیر و ایجاد ثبات و آرامش نسبی در بازار ارز، امروز سه‌شنبه (چهارم دی) قیمت‌ها در بازار و صرافی‌های دولتی و آزاد با افزایش همراه بود.

از نکات جالب امروز در بازار حضور ماموران انتظامی در بازار فردوسی و در مقابل کاهش چشم‌گیری تعداد دلالان ارزی نسبت به ماه‌های گذشته بود که تقریبا به ندرت می‌شد دلالی را در این بازار پیدا کرد که در حال خرید و فروش ارز باشد.

اندک دلالان حاضر در این بازار نیز ارز نمی‌فروختند، اما صرافی‌های دولتی و سایر صرافی‌ها به نسبت مشتریانی که به آن‌ها مراجعه می‌کرد نسبت به خرید و فروش ارز اقدام می‌کردند.

امروز قیمت هر دلار آمریکا در صرافی بانک ملی از حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در صبح آغاز شد و در نهایت در ساعات پایانی روز افزایش یافت، به طوریکه تا زمان انتشار این گزارش، قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی ملی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌های آزاد اندکی بالاتر از صرافی ملی و بازار آزاد نیز کمی بالاتر از صرافی‌ها بود.

افزایش امروز نرخ ارز در حالی است که مردم این بار برای خرید ارز در مقابل صرافی‌های دولتی صف کشیده بودند.

دلالان و صرافان حاضر در بازار فردوسی از دلیل افزایش قیمت ارز ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند و بر این عقیده‌ بودند که وضعیت قیمت در روزهای آتی نیز مشخص نیست.

البته با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی و افزایش تقاضا در بازار ارز، این افزایش قیمت تا حدودی می‌تواند به دلیل افزایش تقاضا باشد و پس از گذر این زمان و افزایش ورود ارزهای صادراتی، روند قیمت‌ها احتمالا کاهشی خواهد بود؛ موضوعی که روز گذشته دبیر کانون صرافان نیز به آن اشاره کرده بود.

در کنار افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، امروز بانک‌ها نیز نرخ خرید انواع ارز را نسبت به روز گذشته افزایش دادند و هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۳۰۱ تومان از مردم خریدند.

همچنین امروز نرخ خرید یورو در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۷۶۱ تومان و نرخ خرید پوند ۱۳ هزار و ۸۱ تومان بود.

همچنین قیمت فروش یورو مسافرتی در بانک‌های عامل، امروز به ۱۲ هزار و ۱۰۵ تومان رسید که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل، این رقم به حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.