در مراسمی که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، تندیس مهر حقوق بشر از سوی  کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان به پاس اقدامات خیرخواهانه در مناطق زلزله زده کرمانشاه و همچنین جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع) به پاس فعالیت های اجتماعی  درحوزه حقوق کودکان و زنان اهدا شد.

علی دایی در این مراسم که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزارشد، به تشریح آخرین اقدامات خود در بازسازی تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و اظهارکرد: پس از زلزله بزرگ سال گذشته کرمانشاه حدود ۳۰۰ تریلی کمک های غیر نقدی را با کمک مردم و همراهی دوستان به مناطق زلزله زده ارسال کردیم.

وی در ادامه بابیان اینکه جمعا بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی مردمی جمع آوری کردیم، گفت: علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، خیرینی نیز در کارهای اجرایی بازسازی همچون لوله کشی، تامین رنگ واحدها، کلید پریز و... به ما کمک کردند.

دایی تصریح کرد: درحال حاضر نیز در بحث بازسازی در دو روستای مله رولان و تپانی مشغول به کار هستیم که در روستای مله رولان تاکنون ۵۰ واحد را بصورت کامل آماده کرده ایم و بزودی تحویل خواهند شد.

وی ادامه داد: در این روستا ۲۵ واحد نیمه کاره رها شده توسط پیمانکاران هم وجود دارد که آنها را مقاوم سازی کرده و به اتمام رسانده ایم.

این چهره ورزشی مطرح ایران اضافه کرد: امروز (دوشنبه) نیز کلنگ مجتمع ۶۰ واحدی روستای تپانی را برزمین زدیم.

وی افزود: در روستای تپانی قدیم ۱۲ واحد و در روستای تپانی جدید ۲۰ واحد نیمه کاره رها شده وجود دارد که آنها را نیز تکمیل خواهیم کرد.

دایی خاطرنشان کرد: باهمکاری دوستان جمعا حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ واحد مسکونی را در مناطق زلزله زده کرمانشاه بازسازی و یا تکمیل می کنیم.

در این مراسم همچنین روح الله وکیلی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه به زلزله بزرگ سال گذشته کرمانشاه و همدلی و کمک مردم ایران به زلزله زدگان این استان اشاره کرد و گفت: این کمک ها علاوه بر اینکه تاحدودی آلام زلزله زدگان کرمانشاه را تسکین داد، نام ایران را بلند و مردم ایران را سرافراز کرد.

 وی بابیان اینکه پس از این زلزله تعدادی از شخصیت های ملی پیشگام جمع آوری کمک ها برای زلزله زدگان شدند، اضافه کرد: علی دایی، نرگس کلباسی و جمعیت امام علی(ع) از جمله این شخصیت ها و نهادها بودند که بخوبی از عهده این امر خطیر برآمدند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این راستا پاسداشت و قدردانی از فعالین کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه را ضرورتی می دانیم که باید انجام می شد.

 وی همچنین بااشاره به برگزاری چند دوره اهداء تندیس مهر حقوق بشر توسط کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه به شخصیت های تاثیرگذار کشوری از سال ۹۱ تاکنون، تاکید کرد: این تندیس تاکنون به شخصیت هایی همچون پرویز پرستویی، پروفسور ممتازی و... اهداشده است. امسال نیز برآن شدیم تا این تندیس را به پاس خدمات بشر دوستانه و خیرخواهانه علی دایی در مناطق زلزله زده به این اسطوره فوتبال ایران اهداء کنیم.

 وکیلی افزود: همچنین امسال علاوه بر اهداء تندیس مهر حقوق بشر به یک چهره ملی، این تندیس به جمعیت امام علی (ع) به عنوان یک نهاد محلی به واسطه فعالیت های نیکوکارانه در حوزه های اجتماعی همچون کودکان کار، زنان بی سرپرست و... اهداء شد. 

در این مراسم همچنین از فرشید استحقاری، ایزد سیف الله پور، صادق رضایی، ارسلان و رضا رستمی و چند تن دیگر که علی دایی را در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه یاری کرده بودند، تقدیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.