صادق زیبا کلام در ارتباط با این سوال که وظیفه اخلاقی مسئولین نسبت به مردم چیست؟ با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از هتاکی تعدادی از مسئولین طی روزهای اخیر ، اظهار کرد: همه ما انسان هستیم، جایزالخطا هستیم ، ممکن است عصبانی شویم و یک زمانی حرفی بزنیم که دوست نداریم.

وی ادامه داد: این اتفاق‌ها برای همه ما می‌افتد؛ اما چیزی که تاسف‌آور است ، این است که که ما وقتی مرتکب خطایی می‌شویم و می‌دانیم خطایی کردیم نخواهیم آن را بپذیریم.

وی گفت: وقتی در مقابل خطا سعی کنیم آن را توجیح و رفع و رجوع کنیم یا بگوییم شیطنت کردند و بد عکس گرفتند و بد فیلم‌برداری کردند یا حرفم را تحریف کردند، به نظر من بدتر از خطا کردن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جسارت عذرخواهی نکردن از مردم بزرگ ترین اشتباه است. این خطا خیلی بدتر از این است که فردی عصبانی شود و حرفی بگوید، اما اشتباهش را بپذیرد.

وی گفت: این‌که بعدا فرد حاضر نشود از مردم عذرخواهی کند ، بد است و وظیفه اخلاقی خود را به عنوان مدیر ، مسئول یا عضوی از جامعه ایفا نکرده است، کاری ندارد، فرد باید قبول کند، اشتباه کرده و پیش مردم هم بگوید عذرخواهی می کنم. این‌که آن فرد آسمان و ریسمان را به هم ببافد و اصرار کند که شانتاژ و دروغ و فریب بوده است، ‌درد آور و عذاب آور است و مردم را چند برابر عصبانی می کند. عذرخواهی نکردن مسئولین از مردم در مواقعی که اشتباهی انجام می‌دهند ،‌ غم‌انگیز است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.