سردار محمدعلی جعفری جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز جمعه(۳۰ آذر ماه) در سومین یادواره شهدای فاتحین که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز که هر کشوری باید یا وابسته به شرق یا وابسته غرب باشد، انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های جدید و راه جدیدی باز کرده است و مسیر جدیدی را بدون وابستگی به شرق و غرب محقق کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حرکت به سمت عدالت اجتماعی کار سختی به حساب می‌آید، گفت: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و برای همین مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای امسال فرمودند: هرچند پیشرفت ما در زمینه تحقق عدالت اجتماعی کم بوده، اما پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و اشاره به آمارهایی کردند که بانک جهانی اعلام کرده است.طبق آمارهای بانک جهانی ضریب شکاف بین فقیر و غنی قبل انقلاب ۵۰ و بعد از انقلاب ۳۸ درصد بوده است. همچنین درصد قشر فقیر مطلق قبل انقلاب ۴۶ درصد بوده و در سال ۹۳ طبق همین آمار به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه فضای جامعه تحت تاثیر فضای دشمن است، گفت: این آمارها را ما کمتر باور داریم، اما باید بدانیم همه این‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: موضوع عدالت و تحقق آن کار سختی است، اما اگر مسئولان اجرایی کشور توصیه‌های مقام معظم رهبری را عمل کنند و نگاه را به داخل متمرکز داشته باشند و با مدیریت جهادی کار کنند اهداف انقلاب تحقق بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف والای بعدی انقلاب اسلامی رشد معنوی، اخلاقی و خدامحوری در جامعه است، گفت: به عبارتی ساختن انسان‌های صالح و افزایش دین داری در جامعه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده که دائما علیه آن تبلیغ شده است. مقام معظم رهبری تحلیلی نسبت به هدف اصلی انقلاب اسلامی دارند که می‌گویند همت تمام پیامبران و ائمه معصومان «ع» آن بوده که انسان صالح را در زمین به وجود آورده، حفظ رشد و تکثیر کنند که این همان هدف اسلام است. فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی ساختن جوانان مومن انقلابی، مجاهد و داوطلب شهادت است که مبنایی آن در اسلام است.

سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد:رشد چنین جوانانی در مقایسه با جمعیت اول انقلاب افزایش پیدا کرده است و ما باید گفت که تا چه اندازه مانع رفتن جوانان به سوریه شدیم، اما از طرفی عشق و شوری که برای انقلاب و جبهه مقاومت به وجود آمد است با رشد مناسبی همراه بوده است. افزایش معنویت و تعمیق بصیرت و آگاهی‌ها در بین جوانان و شهید حججی‌ها اتفاق کمی نیست و پیروزی‌های انقلاب اسلامی همه مدیون فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است و بزرگترین هنر انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری این است که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادی آلوده انسان‌هایی یا عشق راستین تربیت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.