محمدرضا پورابراهیمی امروز صبح در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: پیشنهاد دارم که شاخصه‌های میانگین کشوری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث آبرسانی به روستا‌ها در استان مشکلات زیادی داریم، گفت: روستا‌های ما در شرایط خشکسالی هستند و روستائیان روز‌های سختی را می‌گذرانند و از جهت مقایسه‌ای با روستا‌های شمال کشور قابل مقایسه نیستند و در بودجه نباید یک عدد به این روستا‌ها اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوشتن قانون ثابت برای تمام کشور آسیب‌هایی به دنبال دارد که باید نسبت به وضعیت جغرافیایی هر منطقه مواردی در قانون دیده شود، افزود: در بودجه سال ۹۸ احکامی داریم که به استان کرمان توجه می‌شود و دستگاه‌ها گزارش بودجه‌ای خود را ارائه کنند تا ببینیم چقدر فاصله دارند.

وی با بیان اینکه یک درصد از محل فروش معادن استان که قرار بود به استان کرمان برگردد با توجه به جلسات متعدد هنوز عملیاتی و اجرا نشده است گفت: در جلسه آینده شورا گزارش دستگاه به تفکیک بودجه‌ای ارائه شود تا راهکار‌های جذب بودجه و بازنگری بودجه بررسی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در ارتباط با بند و تبصره ۵ بودجه پیگیری خوبی شد و در یک مورد فقط ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهاتر شد بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان می‌تواند ۷۰ میلیارد تومان بدهی خود را از طریق تهاتر تسویه کنند و مجموعه شهرداری‌های استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند که پیگیر جذب سهمیه آن هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ هنوز به مجلس نرسیده و ۱۵ آذر بر اساس قانون آخرین روز ارائه این لایحه به مجلس است، افزود: لایحه بودجه هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود و اصلاحاتی روی آن انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این لایحه استانی شدن توزیع یارانه‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود شورای برنامه‌ریزی استان برای مدیریت استانی شدن یارانه تمهیدات لازم را بیندیشد.

وی با بیان اینکه در بحث فروش نفت از ابتدای امسال ۲۵ درصد مازاد فروش داشتیم تصریح کرد: با توجه به تحریم آمریکائی‌ها فروش نفت کشور افزایش پیدا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.