هر سال در ماه دسامبر، موسسه رنگ پانتون، دارنده معروفترین نمودار رنگ دنیا، رنگ سال آینده را اعلام می‌کند. این شرکت بیش از ۵۰۰۰ رنگ با اسم و کد رنگی مختصر ثبت کرده و با بیش از ۱۰ میلیون کارخانه و طراح در سراسر جهان همکاری می‌کند، از رنگ دکوراسیون خانه گرفته تا رنگ چاپ مجله و رنگ پارچه مد و پوشاک.

مدت طولانی است که رژ لب و لوازم آرایش مرجانی مد شده است، اما این رنگ روی سکوهای مد در کلکسیون‌های فصل پائیز زمستان۲۰۱۸ بیشتر از قبل دیده شد. 

البته طراح‌های دکوراسیون پرادا یا مزون مارجیلا پیش‌بینی کرده بودند که این رنگ مد روز می‌شود و از این رنگ در طرح هایشان استفاده کرده بودند.

البته فراموش نکنیم که به جز طراحان مد، شرکت اپل هم از رنگ مرجانی زنده در جدیدترین تلفن همراهش، آیفون اکس. آر استفاده کرده.

رنگ مرجانی زنده، بلای جان مرجان‌ها؟ 

در جریان ساخت مستندی درباره آلودگی صنعت مد بر محیط زیست، دریافتیم رنگ‌های تند و شفاف مثل همین مرجانی زنده، چون به صورت مصنوعی و صنعتی تولید می‌شود وقتی در پوشاک و اشیا استفاده می‌شود به شکل گسترده‌ای آب‌ها را با مواد شیمیایی آلوده می‌کند و آسیب بزرگی به محیط زیست و جانداران دریایی می‌رساند. 

آلودگی دریاها، گرمایش زمین و فعالیت‌های دیگر انسانی بلای جان مرجان‌هاست. مرجان‌ها پس از مرگ رنگشان می‌پرد و کاملا سفید می‌شوند. برای همین است که شرکت پانتون در انتخاب اسم رنگِ امسال روی مرجان زنده تاکید کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.