جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به میزبانی امارات برگزار خواهد شد و تا آغاز این رقابت بزرگ تنها ۲ هفته دیگر باقی مانده است.

سایت فاکس اسپورت آسیا در گزارشی از ۵ اسطوره غائب در این رقابت ها سخن به میان آورد که در میان آنها نام سیدجلال حسینی هم به چشم می‌آید.

این ۵ بازیکن عبارتند از سیدجلال حسینی، تیم کیهیل، تیسیر الجاسم، کیسوکی هوندا و ماکوتو هاسبه.

سیدجلال حسینی در ۱۱۶ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقهٔ کاپیتانی این تیم را نیز دارد. حسینی اکنون برای تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدافع میانی بازی می‌کند. او در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

تیم کیهیل بازیکن اهل استرالیا است. او بازی را از تیم سیدنی یونایتد شروع کرد و پس از آن ۷ سال در میلوال بازی کرد و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ در اورتون بازی کرد. طبق یک نظر سنجی ملی، تیم کیهیل پر افتخارترین بازیکن در تاریخ فوتبال استرالیا است.

تیسیر الجاسم بازیکن عربستانی است که در تیم ملی فوتبال این کشور هم بازی کرده‌ است.

کیسوکه هوندا نیز بازیکن فوتبال ژاپنی است که در پست هافبک بازی می‌کند. وی در سال ۲۰۱۴ از زسکا مسکو به باشگاه آث میلان ایتالیا پیوست و در ترکیب ثابت میلان قرار گرفت. وی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال ژاپن و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود.

ماکوتو هاسبه بازیکن فوتبال اهل ژاپن و عضو تیم ملی فوتبال ژاپن است که در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۰۶ میلادی اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. او در ۶۳ بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی انجام داد. ماکوتو هاسبه در بازی‌های ملی‌اش ۲ گل به ثمر رسانده است.

جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا از ۱۵ دی ماه در امارات برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.