سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه پنجمین مرحله طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اعلام خبر بازداشت ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش و قاچاقچیان سلاح در این مرحله از طرح اظهار کرد: از این متهمان ۳۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد و در مجموع دو باند وارد کننده سلاح منهدم شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در این مرحله از طرح، از تذکر به حدود ۴۰ واحد صنفی دیگر که به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده‌اند، خبر داد و گفت: این واحدها نیز در آستانه پلمپ قرار دارند. در این مرحله از بخش ۹۸ بوستان و ۷۲ باشگاه بدنسازی که برخی از آنها محل تردد و حضور اراذل و اوباش بودند، پاکسازی شدند و ۱۸۱ قهوه‌خانه مورد بازرسی نیز قرار گرفت.

رحیمی با اشاره به بازداشت اراذل و اوباشی که برای خانواده‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند، گفت: در بین متهمان، دو مورد که در منطقه عبدل‌آباد و بهارستان اقدام به آتش‌زدن خودروهای مردم کرده بودند، وجود دارد که البته یکی از آنها به علت اختلالات روانی اقدام به آتش‌زدن خودروها کرده بود و نسبت به دستگیری آنها اقدام شد. ۸ گروه از افراد بازداشت شده یا در محلات تخریب ایجاد می‌کردند و یا در واحدهای صنفی مزاحمت و تخریب ایجاد می‌کردند که بازداشت شدند.

وی با اشاره به اقدام پلیس برای برقراری انضباط اجتماعی در محلات پایتخت، یادآور شد: باید برخوردها برای خیلی از این افراد که تکرار جرم دارند، جدی‌تر شود، اما هزینه جرم برای مجرمان خیلی پائین است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: پلیس مسئول دستگیری، بازجویی و تکمیل پرونده به مراجع قضایی است و از کار خود عقب نمی‌مانیم. همچنین در رابطه با این موضوعات صحبت‌هایی با دادستان تهران داشته‌ایم. اراذل و اوباش سطح یک توسط پلیس امنیت پایتخت کنترل می‌شوند و به طور مرتب تذکر به آنها داده می‌شود و اراذل و اوباش سطح دو و سه توسط کلانتری‌ها و پایگاه‌های پلیس کنترل می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت درباره جزئیات سفر چند روزه به مسکو اظهار کرد: در این سفر از تمام بخش‌های پلیس مسکو از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس جنایی و آزمایشگاه‌های علمی پلیس بازدید صورت گرفت و قرار بر این شد که ملاقاتها از مراحل بازدید به تفاهمنامه تبدیل شود.

رحیمی با اشاره به مهار شدن روند موبایل‌قاپی در پایتخت، اظهار کرد: تقریبا موبایل‌قاپی روند رو به کاهشی به خود گرفته که این اتفاق پس از اجرای طرح‌های مکرر پلیس به وقوع پیوسته است اما باید واقعیت را به مردم بگویم، سرقت‌های خُرد روند مثبتی را پیدا نکرده و تلاش بر این است که در تمام نقاط تهران در حوزه برخورد با سارقان و اراذل و اوباش اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: جمع‌آوری معتادان نیز طی یک کار نو از یکی، دو هفته آینده آغاز می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره طرح بازکردن حصارهای اطراف چهارراه ولی‌عصر(عج) گفت: میلیاردها تومان هزینه شده که جمعیت از زیرگذر تردد کنند، اگر چهارراه ولی‌عصر باز شود ترافیک در آن محدوده به شدت افزایش پیدا می‌کند، بخشی در رابطه با معلولان و ویلچرسواران شده است که اگر توافقات صورت بگیرد می‌توان تدارک دید برای لحظه‌ای که ویلچرسوار قصد تردد در چهار‌راه ولی‌عصر را دارد، با ریموت در باز شود تا تردد صورت گیرد، چهارراه ولی‌عصر پرتردد‌ترین چهارراه‌ ایران است و نمی‌توانیم آن را باز کنیم و قصد نداریم به معلولان و ویلچرسواران جساراتی داشته باشیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.