محسن کوهکن در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد:‌ آقای پزشکیان در جلسه صبح امروز گفت که نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفتند در صورتی که ما هیچ کدام استعفایمان را پس نگرفتیم بلکه بیرون جلسه بودیم دو نفر از اعضای هیات رئیسه به ما گفتند جلسه به حد نصاب نمی‌رسد ما هم بر اساس مسئولیت شرعی و این که عدم حضورمان باعث تعطیلی مجلس نشود در جلسه حضور پیدا کردیم.

وی با بیان این که مسئولیت نمایندگان کشوری است، خاطرنشان کرد:‌ من به عنوان نماینده، نسبت به استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری هم حساس هستم اصلا استعفای ما برای این بود که چرا امتیاز داده‌اید. وقتی ۱۹ نماینده استعفا می‌دهند بدانید که کارد به استخوان رسیده، باید ببینم که چطور می‌شود مشکل را حل کرد.

نماینده لنجان یادآور شد: آقای رئیس جمهور روی نامه ما دستور رسیدگی و تشکیل ستاد احیا را دادند اگر کسی مشکل را منعکس کند و رئیس جمهور دستور پیگیری بدهد آیا این امتیاز خواهی است؟ در حال حاضر ۵ و نیم میلیون نفر جمعیت اصفهان مشکل آب دارند و تنش آبی اول از همه به اصفهان بر می‌گردد. کشاورز و باغدار ما از هستی ساقط شدند و ما هم به دنبال انتقال حوزه به حوزه نیستیم.

کوهکن یادآور شد: ما می‌خواستیم جلسه امروز به خاطر عدم حضور ما تعطیل نشود اما استعفای ما باقی است و اگر رئیس جمهور پیگییر نشود خواهش می‌کنیم استعفای ما را در دستور کار بگذارند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار کرد:‌ البته نسبت سوئی به شما داده نشده و ما می‌توانستیم اجازه تذکر ندهیم ولی به خاطر مساله‌ی اصفهان اجازه دادیم. ضمنا آقای پزشکیان گفت اگر کسانی می خواهند استعفا را ابزاری برای گرفتن امتیاز کنند این کار بدی است پس ایرادی به صحبت ایشان وارد نبود.

مطهری در پایان اظهار کرد:‌ اگر اصرار به استعفا دارید این استعفا باید اعلام وصول شود اما طبق آیین نامه رئیس مجلس باید آن را اعلام وصول کند تا ظرف یک هفته به آیین نامه عمل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.