طرح یک فوریتی نحوه پیگیری و رسیدگی به ارجاعات نظارتی مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان پس از شنیدن اظهارات مخالفان و موافقان این طرح با ۱۰۷ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر با کلیات آن موافقت کردند.

عزت‌الله یوسفیان ملا به نمایندگی از کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به رد این طرح از سوی این کمیسیون اظهار کرد: ‌کمیسیون آیین نامه در حال رسیدگی به طرحی است که اگر به تصویب برسد نظر طراحان تا حدی تامین می‌شود.

وی افزود:‌ در این طرح پیش بینی شده که گزارش تحقیق و تفحص مجلس به عنوان کیفرخواست لحاظ شود. این کار تداخل وظایف قوا است و امکان پذیر نیست؛ لذا با این طرح مخالفت کنید تا طرحی که در کمیسیون تدوین آیین نامه مطرح است با دریافت نظر شما به نتیجه برسد.

پس از رای مجلس به کلیات این طرح و در پی برخی از تذکرها و اخطارهای نمایندگان نسبت به اشکالات طرح، علی لاریجانی رئیس مجلس ارجاع این طرح به کمیسیون تخصصی برای رفع اشکالات قانون اساسی و اعمال برخی از اصلاحات را به رای مجلس گذاشت که نمایندگان با ۱۴۵ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر با ارجاع جزییات آن به کمیسیون موافقت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.