حسن رحیم پور ازغدی اخیرا در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفته: «رصد مستمر تحولات در زمینه علمی، فرهنگی و فناوری و حمایت از نظریه پردازی و مناظره در حوزه و دانشگاه بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است، شما باید از مدیریت حوزه ها جواب بخواهید که با کرسی های مناظره و نظریه پردازی چه کردید؟ با مواردی که تصویب شد و اجرایی نشد چه کردید؟ اکنون دهها هزار طلبه شفاف و خالص در اختیار مدیران حوزه علمیه است، نباید ما حرف های چهل سال پیش را تحویل مردم بدهیم.» وی همچنین پیش از این، حوزه قم را «سکولار» توصیف کرده بود.

آیت الله سیدمحمد غروی در واکنش به این اظهارات در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: متاسفانه، آقای ازغدی بیش از آنچه به او مربوط است، صحبت می کند. او  باید حد و منزلت خود را بداند و متوجه موقعیتی که در آن قرار دارد باشد.

عضو ارشد جامعه مدرسین اضافه کرد: این شکل صحبت کردن اثرات مناسبی ندارد. ایشان حوزه را نمی شناسد. اگر می خواهد نظر بدهد بیاید به او توضیحاتی بدهیم و آموزش بدهیم که در حوزه چه تحولاتی شکل گرفته و بعد از آن در خصوص موضوعات حرف بزند.

آیت الله غروی با بیان اینکه «آقای ازغدی اطلاعاتی ندارد و سالیان سال بیرون از حوزه بوده»، گفت: ایشان فقط در زمینه های مختلف ادعا دارد. صحبت های او در حوزه بازخورد خوبی نداشته، مسئولین هم به این مسئله توجه نمی کنند و نمی دانند این شخص موجب نارضایتی بزرگان حوزه شده است.

وی تاکید کرد: باید به او تذکر بدهند و تریبون های او را محدود کنند، حداقل او را توقیف کنند یا توسط افراد اثر گذار در او، معنای حرف هایش را به او بفهمانند.

آیت الله غروی هشدار داد: ادامه رفتارهای آقای ازغدی اصلا به صلاح نیست، ایشان در قم و مشهد صحبت هایی کرده که موجب بزرگان حوزه شده است. او جایگاهی ندارد که در این موضوعات صحبت کند. این موضوعات به ایشان چه ارتباطی دارد؟

عضو ارشد جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: آقای ازغدی می توانست در حد خودش اثر گذاری هایی در بعضی مجامع داشته باشد اما با این کارها باعث می شود خود را منزوی کند و در انزوا قرار بگیرد. او مثل اینکه نظر کرده در مسائلی که به او ارتباطی ندارد دخالت کند. ظاهرا همه مسائل حل شده همین این مسئله مانده که فقط او باید حل کند. امیدوارم هدف او از حرف هایش خیر باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.