غلامرضا مصباحی مقدم در توضیح تفاوت CFT و پالرمو  با " لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی" اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی یک قانون داخلی است.  همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان محترم مجلس بیان فرمودند شما خودتان قوانین داخلی را تصویب کنید و اگر مطالب خوبی را هم در دیگران می بینید آن ها را هم در قوانین داخلی لحاظ کنید ؛ چنین اتفاقی در قانون مبارزه با پولشویی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی این قانون را که در سال ۱۳۸۶ تصویب شده بوده و شاید از کارآمدی لازم هم برخوردار نبود را اصلاح کرد ؛ اما این اصلاحات مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت. البته باز مواردی از آن را مجلس اصلاح‌کرد ؛ اما مواردی باقی ماند که مجلس به آن اصرار کرد . پس این موارد در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفت.

وی  سپس افزود: دولت در بازنگری قانون مبارزه با جرم پولشویی ، مواردی را که به مصلحت کشور است را اضافه کرده است. مجلس هم اصلاحاتی صورت داده  و آن را تصویب کرده است. اکنون همان موضع در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است تا ببینیم مواردی که شورای نگهبان ایراد گرفته و مجلس اصرار کرده آیا به مصلحت نظام است یا خیر .

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: این قوانین نه به پالرمو مربوط می‌شود و نه به CFT  ، بلکه موضوعی داخلی است؛  بنابر این لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی قانون داخلی ماست که ممکن است در مناسبات بین‌المللی ما هم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.