هیل گزارش داد، نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی باید رفتارهای «وحشیانه» خود را کنار بگذارد.

زمانی که یکی از خبرنگاران روزنامه واشنگتن اگزمینر از او درباره «ام بی اس» موسوم به محمد بن سلمان سوال کرد، وی گفت: سؤال جالبی است. اول و مهمتر از همه اینکه او به خاطر آنچه برای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی اتفاق افتاد، به ما یک جوابگویی بدهکار است. بدون هیچ ابهامی.

نیکی هیلی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد محمد بن سلمان بارها «با بی دقتی» رفتار کرده است، اما نشان داده که ایده های خوبی هم در سر دارد.

نیکی هیلی در ژانویه سال ۲۰۱۷ به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شد، اما او چندی پیش در تصمیمی غیرمنتظره از این سمت استعفا کرد. با وجود اینکه هیلی مسائل خانوادگی را علت اصلی کناره گیری‌اش عنوان کرده است، برخی گزارش‌ها نشان می دهد که او احتمالا به دلیل متهم شدن به نقض قوانین کاری کناره‌گیری کرده است. وی تا پایان سال جاری میلادی این سمت را ترک خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان گزینه خود برای جانشینی نیکی هیلی معرفی کرد. او پیشتر گوینده خبر شبکه فاکس نیوز بود.

دونالد ترامپ بارها به دلیل محکوم نکردن اقدام محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی مورد انتقاد قرار گرفته است. رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود روابط دیپلماتیک و اقتصادی این کشور با عربستان سعودی برای او اهمیت بسیار زیادی دارد.

جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. عربستان سعودی تا چند هفته از مسئله قتل او اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما در نهایت بر اثر فشارهای بین المللی مجبور به اعتراف شد. قتل خاشقجی باعث ایجاد اعتراضات و خشم جهانی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.