ارتش آمریکا سرانجام بعد از هشت سال در هفته جاری طی بیانیه‌ای اعلام کرد، یک افسر نظامی این کشور بانام «متیو گلستین» در سال ۲۰۱۰ یک شهروند غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.

در همین زمینه رئیس جمهور آمریکا در واکنش به بازبینی پرونده نظامی آمریکایی و متهم شدن به قتل عمد یک غیرنظامی افغان اظهار داشت که در پرونده این «قهرمان ارتش آمریکا» تجدید نظر خواهد کرد.

دونالد ترامپ در پیام توییتری خود اعلام کرد، به درخواست افراد زیادی ، در پرونده متیو گلستین قهرمان ارتش آمریکا ورود کرده و این پرونده را مورد بررسی و تجدید نظر خواهم کرد.

ترامپ در ادامه پیام توییتری خود گفت: بر اساس قانون دولت ما حکم متیو گلستین به دلیل قتل یک شهروند غیرنظامی در خارج از کشور اعدام است اما من با دخالت در پرونده از این کار جلوگیری خواهم کرد.

متیو گلستین افسر اعزامی آمریکا فردی به نام رسول را در تاریخ دوم فوریه سال ۲۰۱۰ در نزدیکی پایگاه آمریکا در استان هلمند به قتل رساند اما با توجه به اعتراف افسر به قتل، ارتش امریکا در سال ۲۰۱۳ پرونده وی را مختومه اعلام کرد.

به دنبال نادیده گرفتن جنایات افسران آمریکایی در افغانستان، «دوکان هانتر» نماینده جمهور خواه آمریکا خواستار پیگیری مجدد پرونده متیو گلستین شد و از ارتش آمریکا خواست تا هر چه زودتر به این افتضاح نظامی رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا،۱۷ سال از حمله نیروهای نظامی آمریکا به افغانستان به بهانه ایجاد امنیت و خروج نیروهای تروریستی به این کشور می‌گذرد اما بر اساس آخرین آمار به دست آمده، نه تنها در افغانستان هیچ ثبات و امنیتی به دست نیامده بلکه کشور در ناامنی کامل به سر می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.