غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص اظهارات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مبنی بر اینکه دنبال شجره‌نامه امامزاده‌ها نباشید، به خانه ملت گفت: اگر چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود، من قول می‌دهم امسال چند هزار امامزاده دیگر تولید می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه که مسئول محترم در مصاحبه خود به آن اشاره کرده کاملا اشتباه است و چنین رویه‌ای به دین خسارت وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه کسی که شجره‌نامه ندارد چطور صحت این ادعا ثابت می‌شود، افزود: آیا مسئولان ماشین زمان دارند و به 1400 سال قبل برمی‌گردند؟

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: حتما شجره‌نامه‌های دقیقی را مراجع عالیقدری باید تایید کنند و حکم بخورد؛ در غیر این صورت هر کسی یک شجره‌نامه می‌سازد، آن را هفت نسل عقب‌تر می‌برد و به امامی وصل می‌کند.

سیاحتی دانستن برخی امامزاده‌ها وهن دین است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با انتقاد از این گفته که "برخی از امامزاده‌ها بیشتر سیاحتی است" ، گفت: برخی سخنان وهن دین است؛ اینکه یک امامزاده را سیاحتی بنامیم و یکی را زیارتی اصلا معنا ندارد؛ از رییس سازمان اوقاف می خواهیم ورود کند و تذکر دهد.

بخشنامه‌ای در سازمان اوقاف مبنی بر افزایش نیافتن امامزاده‌ها

وی با اشاره به بخشنامه‌ای در سازمان اوقاف، توضیح داد: کمتر از یک ماه پیش سازمان اوقاف بخشنامه‌ای کرد که دیگر امامزاده‌ها افزایش پیدا نمی‌کند ولی متاسفانه تعداد امامزاده‌ها همینطور در حال اضافه شدن است لذا از سازمان اوقاف می‌خواهم در این دکان‌ها را ببندد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به بررسی این موضوع در مجلس نهم، تشریح کرد: آماری که در ابتدای انقلاب از تعداد امامزاده‌ها وجود داشت با آماری که پس از 37 سال گرفته شد، نشان می‌داد که حدودا 10 برابر شده است؛ آقایان مسئول در پاسخ به سوال ما در این خصوص در مجلس نهم گفتند که در آن زمان آمار و اطلاعات متقن و درستی در دست نبوده ولی اکنون ما آمار و اطلاعات را درست و بانک اطلاعاتی خود را کامل کردیم.

در فاصله مجلس نهم تا دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شد

وی با بیان اینکه "در همین فاصله مجلس نهم تا مجلس دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شد"، گفت: سوالی که مردم می‌پرسند این است که داستان امامزاده‌ها کی تمام می‌شود؟ یعنی چه که تعداد آنها رو به تزاید است و چرا مرتبا افزایش پیدا می‌کند؟

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه این افزایش امامزاده‌ها در نزد جوانان فاقد معنا است، افزود: یک جایی باید پرونده کشف امامزاده را ببندند و مرتبا نباید امامزاده تولید شود.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه نباید بعد از 1400 سال از تاریخی به بعد کشف امامزاده داشته باشیم، گفت: کشف امامزاده‌ها باید یک جا تمام شود؛ برخی از اینها اصلا هیچ شجره‌نامه‌ای ندارد و در برخی روستاها داستان‌سازی می‌شود؛ بنابراین سازمان اوقاف باید جلوی آن را بگیرد و با این خرافات و برخی اظهارات مسئولان که موجب وهن دین است، به شدت برخورد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.