به گزارش فاکس نیوز، این گردهمایی سالانه به مناسبت مراسم کریسمس در کاخ سفید، اسبابی برای روحیه بخشی به خبرنگاران کاخ سفید و دیگر گزارشگران و مفسران آمریکایی تلقی می شد. 

روزنامه نگارانی که در ادوار مختلف در این مراسم شرکت می کردند، از فرصت گشت زنی در کاخ سفید برای تماشای تزئینات آن برخوردار می شدند. 

اما قابل توجه ترین مزیت این مراسم، گرفتن عکس یادگاری با رئیس جمهوری و همسرش در مقابل درخت کریسمس بود. 

حتی «بیل کلینتون» از روسای جمهوری پیشین آمریکا پس از استیضاح با خبرنگاران در این مراسم عکس یادگاری گرفت.

اما رئیس جمهوری فعلی آمریکا که میانه خوبی با اصحاب رسانه ندارد و اغلب آنها را به جعل اخبار متهم می کند، تصمیم گرفته است مراسم سال جاری را لغو کند. 

ترامپ و همسرش دسامبر سال گذشته میلادی این مراسم را در کاخ سفید برگزار کردند، اما با خبرنگاران عکس یادگاری نگرفتند. ترامپ و همسرش در مراسم سال گذشته خیلی کوتاه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به آنها خوشامد گفتند. 

مقام های ارشد کاخ سفید به ویژه کارکنان ارتباطات این کاخ به طور معمول در این مراسم حضور می یابند و با روزنامه نگاران در مورد موضوعات مرتبط با این حرفه گپ می زنند. 

این در حالی است که سال گذشته «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید فقط به مدت ۱۵ دقیقه با خبرنگاران گفت و گو کرد و سخنانی غیررسمی را به زبان آورد که به یک کنفرانس خبری کوچک تبدیل شد. 

اما تصمیم ترامپ برای لغو مراسم سال جاری، امر عجیبی نیست، با توجه به اینکه وی همواره از اصحاب رسانه انتقاد می کند و آنها را دروغ پرداز می خواند.

کاخ سفید چندی پیش پس از درگیری لفظی بین رئیس جمهوری آمریکا و «جیم آکوستا» خبرنگار سی ان ان در جریان یک کنفرانس خبری، مجوز ورود آکوستا به این کاخ را لغو کرد. 

ترامپ همچنین دو بار از حضور در ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید برای خبرنگاران خودداری کرده، مراسمی که همه روسای جمهوری آمریکا از زمان «ریچارد نیکسون» در آن شرکت کرده اند. 

ترامپ در حالی جشن کریسمس مخصوص خبرنگاران را لغو کرده، که کاخ سفید آماده برگزاری جشن های دیگری در تعطیلات سال جاری است. 

شماری از افراد گزینش شده رسانه ای که مورد توجه ترامپ هستند همچون تعدادی از مجریان شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، فهرست این میهمانان اختصاصی را تشکیل می دهند. 

براساس این گزارش، زمانی که دمکرات ها سکان هدایت کاخ سفید را در اختیار داشته اند، مفسران لیبرال تری به این کاخ دعوت می شدند و زمانی که جمهوریخواهان در راس کار بوده اند، افراد محافظه کارتر به مراسم این کاخ راه می یافتند.

رسانه های آمریکایی رویکرد ترامپ نسبت به مطبوعات را به یکی از مهم ترین اخبار آمریکا تبدیل کرده اند و به نظر می رسد این اوضاع، شرایط را در دو سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده برای ترامپ سخت تر کند.

مراسم امسال کریسمس اصحاب رسانه در کاخ سفید در حالی حذف شده که رئیس فعلی کارکنان این کاخ تا پایان سال جاری با این پست خداحافظی می کند و ترامپ باید فردی را به جای وی بر این کرسی بنشاند. 

«نیک آیرز» گزینه اصلی ترامپ برای عهده داری این منصب بود که از گود رقابت حذف شد و حال ترامپ باید شرح حال نامزدهای دیگر را برای این پست مورد توجه و بررسی قرار دهد.

با حذف آیرز، معلوم نیست که چه کسی این منصب مهم را در کاخ سفید در برهه ای که ترامپ به دلیل پیروزی دمکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، تضعیف شده است، در اختیار می گیرد. 

ترامپ سال گذشته به امید نظم بخشی به کاخ سفید، کلی را به این کاخ وارد کرد، اما بارها با این ژنرال بازنشسته آمریکایی درگیری پیدا کرد.

این دو در ماه های اخیر روابط دوستانه و مودبانه ای با یکدیگر نداشته اند. پیشتر رسانه های آمریکایی با گمانه زنی در مورد دلایل کناره گیری کلی، اختلاف وی با «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا را یکی از این دلایل برشمردند.

کلی درخواست های همسر ترامپ برای همراهی تعدادی از مشاورانش در مسافرت ها با وی و همچنین ارتقای رتبه شغلی آنان را رد کرده است.

رئیس کارکنان کاخ سفید همچنین برای پیشگیری از تاثیرگذاری افراد مختلف روی ترامپ، سخت گیری بر پروتکل های انتقال پیام به رئیس جمهوری آمریکا را افزایش داده است.

ترامپ درحال حاضر به دلیل سیاست های جنجال برانگیز و پیشینه تجاری اش زیر ذره بین تحقیقات قرار دارد و «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا احتمال تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقام های روس را بررسی می کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.