این روزنامه آمریکایی گزارش داد که این ایمیل ها به مشاوران کاخ سفید، اعضای کابینه و دستیاران ایوانکا فرستاده شده که نقض قوانین مربوط به اسناد دولتی محسوب می شود. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ از رقیب دموکراتش «هیلاری کلینتون» به دلیل استفاده از ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی به شدت انتقاد کرده بود. کلینتون در زمانی که وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق بود از ایمیل شخصی استفاده کرده بود. ترامپ وی را به دلیل این اقدام «هیلاری حقه باز» نامیده و او را سزاوار زندان دانسته بود.

کاخ سفید به درخواست واشنگتن پست برای اظهارنظر در مورد اقدام ایوانکا پاسخی نداد اما «آبه لاول» وکیل ایوانکا این گزارش را رد نکرد. 

«پیتر میریجانیان» سخنگوی ایوانکا گفت: وقتی دولت درحال انتقال [به ترامپ] بود خانم ترامپ گاهی اوقات از حساب شخصی اش استفاده می کرد که تقریبا همیشه برای امور مربوط به خانواده اش بود.

میریجانیان تاکید کرد که اطلاعات طبقه بندی شده در این ایمیل ها رد و بدل نشده است. او افزود: وقتی چهارده ماه پیش در مطبوعات نگرانی هایی در این زمینه ابراز شد دونالد ترامپ ایمیل های ایوانکا را مورد بازبینی قرار داد و مساله را برای سران کنگره تشریح کرد.

اقدام ایوانکا پس از آن فاش شد که گروهی به نام American Oversight خواستار بررسی برخی اسناد دولتی شد. 

«آستین اورس» مدیر این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: خانواده رئیس جمهوری بالاتر از قانون نیست. 

او با تاکید بر اینکه کنگره باید در این زمینه تحقیقاتی انجام دهد، افزود: رئیس جمهوری و سران ارشد کنگره بیش از دو سال است که می گویند استفاده از ایمیل شخصی برای امور دولتی را تخلفی جدی دانسته و خواهان تحقیق و حتی پیگیری متخلفان شده اند. ما انتظار داریم که همین استاندارد در این زمینه اعمال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.