گزارش‌ها حاکی است پس از آنکه آمریکا نام پاکستان در لیست کشورهای ناقض حقوق اقلیت های مذهبی قرار داد سفیر این کشور در پاکستان به وزارت خارجه احضار شد.

وزارت خارجه پاکستان که پیش از این ادعای آمریکا را رد کرده بود طی نامه‌ای شدید الحن اعتراضات خود را به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد.

در این نامه آمده است: آمریکا بهتر است به جای اتهام زنی به پاکستان مشکل مسلمانان کشمیری که سال‌ها است از سوی هند تحت ظلم قرار گرفته‌اند را حل کند.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا به نقض آشکار حقوق اقلیت‌های مذهبی از جمله مسلمانان دست می‌زنند ولی واشنگتن هیچ برخوردی انجام نمی‌دهد.

دستگاه دیپلماسی خارجی پاکستان اظهار داشت: اتهام زنی‌های بی‌اساس آمریکا به پاکستان در اصل تلاش برای اعمال فشار سیاسی به اسلام آباد و یک بازی برای فریب افکار عمومی است.

این درحالی است که دولت ترامپ بلافاصله پس از قرار دادن نام پاکستان در لیست مذکور این کشور را از لیست تحریم های مربوط به کشورهای ناقض حقوق اقلیت‌های مذهبی خارج کرد!

با روی کار آمدن عمران خان در پاکستان واکنش های ضد آمریکایی در این کشور به شدت افزایش یافته است و دولت حزب تحریک انصاف اعلام کرده است: به هیچ عنوان منافع ملت پاکستان را قربانی خواسته های آمریکا نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.