فریبرز عرب‌نیا که چندی پیش درباره انتشار خبر سکونتش در کانادا واکنش نشان داده بود، درباره حواشی پیش آمده از سخنان خود توضیح داد.

توضیحات عرب‌نیا به این شرح است: «زاویه نگاهم سیاسی نیست بلکه فرهنگی است. کسانی مدنظر من هستند که با وجود تمام مشکلات برای بهبود امور تلاش می‌کنند. من از ایران ارز خارج نمی‌کنم و همینجا درآمد دارم و همینجا کاری را شروع کردم که هنری نیست و امیدوارم فرهنگی و کمک به همنوعان باشد. به عنوان راننده، کسانی که بیمار هستند را جا به جا می کنم و از این راه درآمد دارم. اما اگر کسی درآمدش را از ایران خارج می‌کند بر اساس قانون حقش هست.

اگر تلویزیون به دیگران تهمت بزند خلاف قانون رفتار کرده. اگر دست من یا دیگران برای مقابله با این رفتار کوتاه هست دلیل این نیست که با این موضوع و تهمت پراکنی یک خبرنگار موافقیم. من موقتا خارج از ایران برای شرایط تحصیل پسرم زندگی می‌کنم.

بعضی‌ها به من ایراد گرفتند که اگر در تلویزیون مشهور شدم چرا علیه تلویزیون صحبت می‌کنم همه می‌دانند که من از طریق تلویزیون مشهور نشدم اما اگر اینطور هم بود دلیل نمی‌شد علیه رفتارهای غلط تلویزیون صحبت نکنم. آنهایی که می‌گویند چون من از تلویزیون حقوق را گرفتم، باید سکوت بکنم و هر تهمتی زده می‌شود پاسخ ندهم. در جهت فاشیسم و دیکتاتوری رفتار می‌کنند و معنای حرفشان این است که پول می‌گیری ساکت شو! حقوقی که آدم دریافت می‌کند اگر قانونی و پاک باشد متعلق به خود شخص است چون در ازایش کاری انجام داده است.

این راه شروع مسیری است که می‌توانیم به دیگران حکم کنیم چی بخورد چی بپوشد چی بگوید چی نگوید این دیگر اسمش انسان نیست می‌شود یک ماشین فرمان بر. اگر کسی قرارداد می‌بندد و کاری انجام می‌دهد آیا از طرف کارفرما باید به عنوان یک ماشین فرمان بر بهش نگاه بشود؟

اگر من سریالی برای صدا و سیما بازی کردم سهمی در موفقیت آن سریال داشتم یا نداشتم؟ هدف من این است که با حرف‌هایم بین مردم همبستگی ایجاد بشود نه جدایی.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.