در بخشی از برنامه تیتر امشب که به موضوع کلاهبرداری های اینترنتی اختصاص داشت، لسانی کارشناس فضای مجازی درباره کلاهبرداری های اینترنتی گفت: افراد برای ثبت نام خودرو سه مرحله انتخاب رنگ خودرو، ورود مشکخصات و صدور فاکتور را طی می کردند. آنجایی که قرار بود وارد شوید و پول پرداخت کنید، ارجاع به بانک غیرفعال شد. ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم برای خرید خودرو بلاتکلیف مانده و حالا ما به یک نوجوان گیر می دهیم که چند میلیون تومان از طریق فضای مجازی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ علی نیک نفس رئیس مرکز تشخیص و پیگیری جرایم اینترنتی هم در این باره توضیح داد: این موضوعات متولی خاص ناظر خود را دارد، طبیعتا اگر شکایت و گزارشی دریافت کنیم، حتما رسیدگی می کنیم. موارد متعددی بوده است که ما پیگیری کرده ایم. نباید اساسا پلیس ورود کند.

او درباره قمار آنلاین در فوتبال هم گفت: در اینستاگرام، با مظاهر علنی چرایم درگیریم. پرونده های متعددی مطرح است. دامن زدن به این موضوع از سوی فدراسیون ها و اپراتورهای مختلف، میدان را به مجرمان می دهد تا فعالیت را گسترش دهد. کلاهبرداری حجم زیادی در پرونده های ما را تشکیل می دهد. مردم دقت کنند هر وجهی که برنده شده اند، نیازی به اطلاعات هویتی فرد یا کارت بانکی یا مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارند.

جواد جاوید نیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور هم گفت: باید مردم توجه شوند برای دریافت جوایز صدا و سیما نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارند. نباید این حجم از کلاهبرداری ها را داشته باشیم تا مردم به صورت روبات به پای دستگاه خودپرداز کشیده شوند و حسابشان را خالی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.