گفت‌وگو با یک مربی جنتلمن، آرام، پخته و به‌شدت پرحوصله که در طول ۱۸۰ دقیقه مصاحبه آن‌هم با سؤالات رگباری و متوالی هرگز ابراز خستگی نکرد؛ ویژگی بارز پروفسور که در سه سال اخیر به او و تیمش خیلی کمک کرده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

گفتند مثل یک قهرمان از پرسپولیس کنار بکش

* پرسپولیس شرایط مناسبی نداشت؛ پنجره نقل‌وانتقالات ما بسته شده بود و شاید در نگاه اول همه چیز ناامیدکننده به نظر می‌رسید، اما به دو دلیل ماندم؛ اول ایمان و باوری که به خودم، کادر فنی و بازیکنانم داشتم و بعد هواداران پرشور پرسپولیس. من در چند کشور کار کردم، اما به جرأت می‌گویم مثل هواداران پرسپولیس هیچ جایی ندیدم.

* {پیشنهادات خوب پس از پایان لیگ هفدهم} بله، از تیم ملی ازبکستان و تیم ملی کره‌جنوبی پیشنهاد داشتم. همچنین یکی دو باشگاه برتر چینی و یک باشگاه اماراتی.

اجازه نمی‌دهم ۲ برابر بازیکنان پرسپولیس به طارمی پول بدهند

* به طور حتم مهدی طارمی یکی از مقصران بود اما متأسفانه باشگاه پرسپولیس هم واکنش مناسبی به این داستان نشان نداد...

* من بابت مهدی طارمی به باشگاه پرسپولیس هشدار داده بودم. گفته بودم اول باید مشکل طارمی را ریشه‌ای حل کنید. می‌دانستم باشگاه‌های ترکیه‌ای در این زمینه زبان‌زد هستند.

* مهدی طارمی قطعاً فوتبالیست خوبی است، اما این تصمیمی نیست که فقط من بگیرم... اگر نیاز به جذب مهدی طارمی باشد من اجازه نمی‌دهم سه یا حتی دو برابر بازیکنان فعلی‌ام باشگاه به این بازیکن پول بدهد... کدام مربی شاغل در لیگ ایران را می‌شناسید که مهدی طارمی را نخواهد؟!

بشار از مسلمان مدرن‌تر است

* از مسلمان خواستم برخی عادات خودش را ترک کند. من از او خواستم جور دیگری فکر کند. من از محسن این توقع را داشتم...

* ما بشار رسن را خریدیم که بازیکن مدرن‌تری است؛ ۲۱ یا ۲۲ ساله در حالی که محسن مسلمان ۲۸ یا ۲۹ ساله است. اولویت من بشار رسن بود.

* بشار و سروش در نیم‌فصل دوم با هم برای پرسپولیس بازی خواهند کرد.

* هر تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید نیمکت درازی داشته باشد.

رونالدو و مسی بی‌کلاسی خود را نشان دادند

بی‌معرفتی نکردند؟ به نظر من رونالدو و مسی با نرفتن به مراسم انتخاب بهترین‌ها بی‌کلاسی خود را نشان دادند. انتخاب لوکا مودریچ رأی همه خبرنگاران دنیا بود. حتی فرانسوی‌ها هم به او رأی دادند. مودریچ نه اسپانسر داشت، نه تبلیغات و نه حامیان پول‌دار و فقط به لطف توانایی خودش برترین شد. چرا این دو در مراسم بهترین‌ها شرکت نکردند؟

به کی‌روش گفتم معطل نکن، برو ایران

* من به عنوان سرمربی تیم ملی ۸۲ درصد بازی‌هایم را بردم، ۲٫۷ گل زده در هر بازی داشتم، عنوان‌هایی از جمله قهرمانی بازی‌های آسیایی بوسان، غرب آسیا و سومی جام ملت‌ها را به همراه تیم ایران کسب کردم، جلوی تیم ملی آلمان ۱۷ کرنر زدیم و اوکراین را در کیف بردیم ولی عوض شدم و شما هم آن تیترها را زدید...

* ما با گل‌های وحید هاشمیان ژاپنی را بردیم که بهترین تیم تاریخ خودش را داشت. من زمانی کره‌جنوبی را بردم که تیم چهارم جام جهانی بود...

* مشکل شما با برادر من چیست؟ مگر کارلو آنچلوتی پسرش را به عنوان آنالیزور استخدام نکرد؟ برادر من تحصیلات آکادمیک فوتبال و ورزش دارد و مدرک معتبر گرفته...

* بله، کی‌روش در بلگراد به سر می‌برد که به من زنگ زد و در مورد ایران اطلاعات گرفت. به کی‌روش گفتم اگر به جمع‌بندی لازم برای حضور در فوتبال ایران رسیدی معطل نکن...

* شاگردانم جرأت نمی‌کردند در اردوی تیم ملی گوشی مرا بردارند یا اینکه سر رفتن به ایفمارک تلفن خود را به روی من خاموش کردند! دوباره زنگ زدم، سه باره و... که هر بار تلفن را قطع یا خاموش می‌کردند. شما جای من بودید چه رفتاری می‌کردید؟

* {درباره چاق شدن بازیکنان بعد از اردوی تیم ملی} این حرف من زیر سؤال بردن دانش فنی کارلوس کی‌روش نیست. در همه جای دنیا همین طور است؛ بازیکنان در اردوهای تیم ملی صبحانه می‌خورند و سپس تمرین سبک دارند و در ادامه می‌خوابند. بعد یک تمرین انجام می‌دهند یا انجام نمی‌دهند و دوباره می‌خورند و می‌خوابند...

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.