سندروم فیفادی این بار حوالی اردوی پرسپولیس پرسه می‌زند. تا به امروز بیشتر درباره این سندروم در فوتبال اروپا شنیده بودیم. مثلا همین چند شب پیش نیمار و ام‌باپه دو فوق ستاره پاری‌سن‌ژرمن در جریان دیدار دوستانه تیم‌های ملی‌شان مصدوم شدند و مشخص نیست چه مدت از میادین دور خواهند بود. آن هم در آستانه دیدار حساس تیم پاریسی مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا. از این نمونه‌های خارجی در تاریخ فیفادی بسیار مشاهده شده. مصدومیت‌هایی که در جریان یک بازی ملی اتفاق افتاده و کار را برای تیم باشگاهی ستاره مورد نظر سخت کرده. حالا برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس و بشار رسن اسیر چنین سندرومی شدند. هافبک خوش نقش قرمزها در دیدار دوستانه تیم‌ملی کشورش عراق مقابل بولیوی مصدوم شد و حالا مشخص نیست تا چه زمان نمی‌تواند در ترکیب پرسپولیس حضور داشته باشد.

هافبک شماره ۵ پرسپولیس در دیدار مقابل بولیوی از ناحیه کتف آسیب دید و تعداد مصدومین پرسپولیس از این ناحیه را به عدد ۲ رساند! بشار که پیش از این هم مصدومیت‌های جزئی دیگری را تجربه کرده بود و اتفاقا با خبر تلخ مرگ مادرش هم روبرو شده بود، حالا روزهای سخت‌تری را می‌گذارند. او یکی از آماده‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود. کسی که با عملکرد درخشانی که دارد شاید این را از ذهن سرسخت‌ترین حامیان بازیکنی مثل محسن مسلمان دور کرده باشد که جای خالی شماره ۷۷ پرسپولیس در تیم حس می‌شود. چرا که هافبک عراقی تیم برانکو ایوانکوویچ طی بازی‌های این فصل بارها به داد قرمزها رسیده.

با مصدومیت بشار و خالی‌تر شدن دست برانکو ایوانکوویچ حالا کار او برای چینش در ترکیب تیمش در بازی‌های پیش‌رو خیلی سخت به نظر می‌رسد. دیدار روز یکشنبه مقابل تراکتورسازی اولین دیداری است که به احتمال خیلی زیاد بشار آن را از دست خواهد داد و اگر شانس با او و پرسپولیس یار باشد از بازی‌های بعدی می‌تواند به جمع بازیکنان اضافه شود. در نبود بشار رسن برانکو باید گزینه‌ای انتخاب کند که بتواند جای خالی رسن را پر کند. امید عالیشاه و آدام همتی بازیکنانی هستند که می‌توانند در پست بشار بازی کنند. هرکدام اما بنا به دلایلی چالش‌هاش خاص خودشان را دارند. عالیشاه همچنان با درد و مصدومیت بازی می‌کند و آدام همتی نیز کمی با آن بازیکن سرحال دیدار مقابل السد در قطر فاصله دارد.

اگر برانکو ایوانکوویچ مطابق بازی مقابل پیکان قصد داشته باشد که از عالیشاه به جای رسن استفاده کند، باید منتظر حضور سیامک نعمتی در خط هافبک هم باشیم. در دیدار مقابل پیکان نعمتی ۶۰ دقیقه دفاع راست بود و پرسپولیس حمله خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نکرد. تا اینکه او به پست اصلی خودش برگشت و تیم از این رو به آن رو شد. در صورت استفاده از سیامک در پست تخصصی‌اش، برانکو باید دفاع راست تیمش را به بازیکن دیگری بسپرد. در ۳۰ دقیقه پایانی بازی مقابل پیکان این محسن ربیع‌خواه بود که در پست دفاع راست بازی کرد تا نعمتی یک خط جلوتر برود. پس احتمال اینکه برانکو در این بازی هم از چنین تغییری استفاده کند زیاد است. از طرفی تغییر دیگری که البته احتمالش کم به نظر می‌رسد، حضور شجاع در دفاع کناری و رفتن ربیع‌خواه به دفاع وسط و کنار سیدجلال است. در سایر پست‌ها نیز برانکو گزینه‌ای جز همان همیشگی ندارد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.