حشمت الله فلاحت پیشه گفت: با توجه به این که برخی استیضاح کنندگان امضاهای خود را از این طرح به صورت شفاهی و کتبی پس گرفتند و تعداد این افراد به زیر ۱۰ نفر رسید، در نتیجه این پرونده بسته شده است.

وی ادامه داد: در جلسه قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با درخواست کنندگان استیضاح دو هفته وقت خواستند که نظرشان را در این مورد ارایه کنند، اما در همان چند روز اولیه امضاها به زیر حد نصاب رسید بنابراین درخواست کنندگان استیضاح توافقی بین خودشان داشتند که استیضاح صورت نگیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم تعطیلات مجلس به پایان برسد تا نمایندگان این موضوع را مکتوب کنند.

فلاحت پیشه درباره اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی درباره وزیر امور خارجه گفت: اعمال این ماده نیازمند رای گیری است، اعضای کمیسیون امنیت ملی باید در این زمینه رای بدهند لذا این موضوع هم به بعد از تعطیلات موکول شده است.

این ماده می گوید اگر وزیری از حوزه ماموریت خود استنکاف کند و در این حوزه به گونه ای عمل کند که نمایندگان درخواست پیگرد قضایی کنند، در آن موقع اگر کمیسیون رای به وارد بودن این درخواست بدهد در آن موقع کار به قوه قضاییه می افتد و اگر سه بار این کار صورت بگیرد تبدیل به استیضاح می شود.

وی درباره حادثه تروریستی چابهار هم گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی به چابهار سفر خواهند کرد، البته برنامه جامعی برای سفر به استان های مرزی و مرزهای کشور داریم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که این دومین سفر این کمیسیون به حوزه مرزهای جنوب شرقی در دوماه اخیر خواهد بود، گفت: در آستانه بودجه نویسی هستیم و انتظارما این است که دولت بودجه مرز را تقویت کند زیرا که مرزهای کشور برای ما مهم است.

فلاحت پیشه افزود: اگر به مرزها بودجه بیشتری اختصاص دهیم به راحتی می توانیم با اقدامات ایزایی تروریست ها برخورد کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: چابهار هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ توسعه ای برای ما بسیار مهم است چرا که همزمان با انفجارهایی که صورت گرفت قراردادهای خاص توسعه منطقه چابهار در حال امضا بود.

وی اضافه کرد: بنابراین در سفری که اعضای کمیسیون امنیت ملی به چهابهار خواهند داشت هم جوانب حادثه را بررسی کرده و هم گزارشی را به مجلس می دهند که در قالب آن سیاست های امنیتی مرزی کشور را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، خودروی وانت حامل مواد منفجره ساعت ۹:۵۵ دقیقه پنجشنبه هفته گذشته قصد ورود به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامی روبه رو شد و عامل انتحاری، این خودرو را درب ورودی این ستاد منفجر کرد و به هلاکت رسید.۴۳ نفر در این حادثه تروریستی زخمی و ۲ نفر شهید شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.