سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا، دراین باره گفت: وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۲:۲۹ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در میدان هفت تیر، کوچه مشهدی اعزام کرد. 

 

وی با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان سه طبقه قدیمی که کارگران در حال تخریبش بودند، رخ داده و درحالی که دو نفر از کارگران مشغول تخریب ساختمان بودند، ناگهان سقف طبقه سوم ریزش کرده و دو کارگر در زیر آوار محبوس شده‌اند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: همزمان با ایمن سازی محل، یک گروه دیگر از آتش نشانان نیز برای جستجو و نجات وارد عمل شده و موفق شدند که دو کارگر ۳۵ و ۴۰ ساله افغانستانی را در حالی که دچار آسیب دیدگی سطحی شده بودند از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دهند.

ملکی با بیان اینکه بی احتیاطی در حین کار یکی از عوامل وقوع چنین حوادثی است، گفت: تخریب ساختمان برخلاف اینکه ممکن است کارساده ای به نظر برسد اما نیازمند تجربه و تخصص است و لازم است که حتما از نیروهای آموزش دیده و حرفه ای برای این کار استفاده کرد.

به گفته وی، آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و جستجوی نهایی، ساختمان را به عوامل شهرداری تهران تحویل داده و دقایقی قبل به ماموریت خود خاتمه دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.