با وجود مشکلات اقتصادی که ایرلاین‌های داخلی در طول ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بودند، آخرین بررسی‌ها از شرایط بازار نشان می‌دهد که قیمت بلیت حتی از نرخ‌های مصوب شهریورماه نیز پایین‌تر آمده و با میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این درحالی است که ایرلاین‌ها پیش از این تهدید کرده بودند که در صورت نرسیدن ارز نیمایی نسبت به افزایش قیمت بلیت‌هایشان اقدام خواهند کرد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد : آنچه که در بازار فروش بلیت هواپیما رخ داده مستقیما به بحث‌های اقتصادی ایرلاین‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه در ماه‌هایی مانند آذر یک اتفاق طبیعی است.

به گفته وی با توجه به این‌که در این فصل از سال تعداد مسافرت‌ها کاهش می‌یابد تقاضا برای بلیت هواپیما نیز پایین آمده و ایرلاین‌ها ترجیه می‌دهند قیمت‌های خود را طوری مدیریت کنند که با کشش بازار همراهی داشته باشد.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت ارز ایرلاین‌ها در طول هفته‌های گذشته چگونه بوده نیز توضیح داد: با وجود آنکه هنوز شرایط به شکل عادی خود بازنگشته، اما در هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی شده که لااقل بخشی از درخواست ارزی ایرلاین‌ها به آنها اختصاص یابد.

سامانی اضافه کرد: در حال حاض در تلاش می‌شود که با مدیریت پرونده‌های درخواست ارز ایرلاین‌ها شرایط برای پرداخت نیازهایشان فراهم شود مساله‌ای که بسیار مهم است، زیرا بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از ارزهای خارجی انجام می‌شود. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.