کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: سازمان غذا و دارو از این بازیگر شکایتی نکرده است اما انتقاد ما از رفتار و اظهاراتی بود که انجام شده و البته تنها محدود به این مورد خاص هم نیست. متاسفانه به طور متعدد شاهد تبلیغات یا دامن زدن به مسایل پزشکی و سلامت از منظر غیر کارشناسی بوده ایم که لزوما با اهداف نظام سلامت سازگار نبوده اند.

وی با تاکید بر عدم شکایت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از این بازیگر، افزود: البته احتمالا دادستانی از منظر قانونی و به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده است.

جهانپور ادامه داد: به افرادی‌که به نوعی ممکن است در جامعه اثرگذار باشند، اعم از شخصیت های فرهنگی، هنری، مذهبی و...  که اکثرا با نیت مثبت و با هدف ارتقاء سلامت جامعه به مسایل حوزه سلامت ورود می‌کنند، تاکید می‌کنیم که اگر گفتار یا رفتارشان با اهداف نظام سلامت سازگار نبوده و درست نباشد، افکار عمومی را دچار سرگردانی کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: بعضا می بینیم که افراد تاثیرگذار مطالبی را در حوزه داروها، واکسن ها و... مطرح می‌کنند که ممکن است با شواهد و مستندات پزشکی و اهداف نظام سلامت همخوانی نداشته باشد. در این صورت نه تنها با سلامت جامعه هم راستا نیست، بلکه می‌تواند با اهداف نظام سلامت مغایر بوده و سلامت جامعه را دچار مشکل کند.

گفتنی است که بنابر اعلام خبرگزاری میزان، دادستانی تهران مهناز افشار را به دلیل مداخله در امور پزشکی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادان در فضای مجازی، برای ادای پاره ای از توضیحات احضار کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.