چنگیز، این سخنان را در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد و افزود: حق انسانی ماست که محل دفن جسد جمال را بدانیم. ما می خواهیم، مسئولان و عاملان این جنایت مشخص و عادلانه مجازات شوند.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول، هنوز از جسد وی خبر دقیقی در دست نیست.

مقام های عربستانی تاکنون پاسخ روشنی درباره سرنوشت جسد خاشقچی نداده اند و تنها به ذکر تحویل جسد به یک همدست محلی ترکیه ای اکتفا کرده اند، اما برخی منابع ترک معتقدند که جسد این روزنامه نگار با استفاده از اسیدهای قوی در داخل ساختمان کنسولگری و اقامتگاه «محمد العتیبی» سرکنسول متواری سعودی تجزیه و نابود شده است. 

نامزد خاشقچی با اشاره به این که با وجود آن که کشته شدن جمال مسجل شده است، همچنان دچار شوک هستم و نمی توانم از این شرایط خود را خلاص کنم.

وی درباره برنامه ازدواج با خاشقچی گفت : توافق کرده بودیم که همان هفته ای که جمال به کنسولگری رفت، ازدواج کنیم و مراسم بگیریم.

با این که تمامی مدارک و شواهد نشان می‌دهد که ۱۵ مامور از نزدیکان بن سلمان ولیعهد سعودی که از طرف او به استانبول اعزام‌شده بودند، عامل قتل خاشقچی و نابود کردن جنازه وی هستند، اما دولت ریاض منکر ارتباط مقام های عالیرتبه این کشور درخصوص قتل این روزنامه نگار منتقد هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.