در سایه سوکت دستگاه‌های نظارتی از قبیل: سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف کنندکان و تولید کنندگان، بازرسی اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی قیمت هر کیلوگرم مرغ در تهران به ۱۲۱۰۰ تومان رسید که حدود ۴ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار است.

 قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده فروشی تهران به ۱۲۱۰۰ تومان رسید که حدود ۴۰۰۰ تومان بالاتر از آخرین قیمت مصوبه کارگروه تنظیم بازار است.

آخرین قیمت (سقف قیمت) مصوب هرکیلوگرم مرغ در کارگروه تنظیم بازار ۸۱۷۵ تومان تعیین شده است، اما این نرخ مورد قبول تشکل‌های مرغداری نیست و در جلسات اخیر تنظیم بازار فعالین این بخش با مسئولین دولتی درباره نرخ جدید مرغ به توافق نرسیدند.

صادرات مرغ چندی پیش به دلیل افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف متوقف شد، اما تنها به فاصله ۴ روز این بخشنامه ملغی شد و صادرات این محصول با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی ادامه یافت.

بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ گرم؛ استعلامی کشتارگاه‌های تهران ۱۰۹۰۰ تومان، پخش ۱۱۱۰۰ تومان، خرده فروشی ۱۲۱۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۹۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۲۰۵۰۰ تومان و فیله ۲۲۵۰۰ تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.