جمعی از تور گردانان چینی در سفر به ایران و در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، درخواست کردند: «یوان» در معامله چینی‌ها با مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری جایگزین سایر ارزها نظیر دلار و یورو شود که «دلاور بزرگ‌نیا» برای پیگیری این موضوع، قول مساعد داد و تاکید کرد: در کنار بخش خصوص برای تکمیل زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی حضور گردشگران چینی در استان تهران تلاش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این دیدار به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران با چین که این کشور را به بازاری ارزشمند در توسعه گردشگران ورودی تبدیل کرده است، اشاره کرد و افزود: با وجود آن‌که ایران مقصدی ارزان و نزدیک به کشور چین به شمار می‌آید، اما تعداد گردشگران این کشور در ایران کمتر از حد انتظار بوده است. امید داریم با توسعه تعاملات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دو کشور، حضور بیشتر گردشگران چینی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغات شفاهی گردشگران خارجی در تصویرسازی درست‌ از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران، بیان کرد: نقشی که مدیران دفاتر تورگردان در معرفی کشورها می‌توانند داشته باشند هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند داشته باشد و این دلیلی بر نقش «دیپلماسی فرهنگی» در توسعه تعاملات بین ملت‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: بسیار خرسندیم که تورگردانان چین با رضایت و خاطره‌ای خوش، ایران را ترک می‌کنند. این اتفاق می‌تواند در آینده نه چندان دور  به حضور گردشگران چینی در کشور منجر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.