حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم سمنان گفت: ماه میلاد با سعادت و عطرآگین پیامبر اسلام و میهمان وطن و زادگاه بودن خود نعمت و سروری دیگر است. به همه مردم این استان پهناور و بسیار مهم استراتژیک کشور از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی شهر، دامغان، شاهرود و شهرستان میامی  سلام و درودم را تقدیم می‌کنم.

 

وی افزود: شاهرود بزرگ و قهرمان مرکز علم و فقه و عرفان است و با همه زیبایی‌های طبیعتش و با مردمان دلاورش شاهرود نقطه زیبایی است که اگر ۵۰ کیلیومتر به شمال حرکت کنید به جنگل‌های زیبا دست می‌یابید و اگر ۵۰ کیلومتر به جنوب برود به کویر دست می‌یابید سرزمینی بین جنگل و کویر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز روز آزمایش و امتحان تاریخی برای ما ملت ایران است، یادآور شد: روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ستمگر آمریکا، به پیروزی‌های کم نظیری دست یافتیم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها دنبال کودتا بود اما در این زمینه ناموفق بودند، دنبال تجزیه خوزستان و حمله عفلقیان بود و ناموفق ماند، دنبال تحریم و شکستن قدرت ایران بود و ناموفق بود. چرا امروز آمریکا این همه از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است؟ ایران قدرتمند و ملت غیوری که برابر آنها سر فرود نیاورده و نخواهد آورد، غیرقابل تحمل برای آمریکا و و صهیونیست است. آمریکا خواست و اعلام کرد ایران را از صادرات نفت محروم کند و از تبادل تجاری با دنیا باز دارد می‌خواست و اعلام کرد ایران را در منطقه منزوی کند گفت در منطقه اهدافی دارد که به می‌رسد اما ملت ایران اجازه این کار را به آنها نداد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.