عباس علیوی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: هدف قرار دادن مقتدی صدر  و تلاش برای ترور آن از سوی دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل مساله جدیدی نیست بلکه این مساله از قبل وجود داشت به خصوص اینکه نیروهای اطلاعاتی آنها در عراق حضور دارند و برای این امر تلاش می کنند.

وی افزود: آمریکا با انتشار برخی اخبار مبنی بر وجود "گروه های ترور" وابسته به یک کشور مشخص در عراق تلاش می‌کند تا معادلات را برهم بریزد، اما تنها آمریکا و اسرائیل برای هدف قرار دادن مقتدی صدر، رهبر جریان صدر تلاش می‌کنند و این مساله برای ما ثابت شده است.

نماینده ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر در ادامه گفت: به نظر من ایران چنین تحرکاتی علیه مقتدی صدر ندارد اما دولت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی باید تمام نیروهای خارجی را بیرون کند و پرونده امنیت کشور در دست اشخاص نظامی عراقی باشد.

عباس علیوی در پایان گفت: هر شخص دیگری مانند مقتدی صدر مواضع ملی اتخاذ می‌کرد مورد هدف قرار می گرفت.

به نقل از شفق نیوز، مثال الالوسی، رئیس حزب امت عراق پیش از این مدعی شده بود که گروه های ترور ایران در کشور عراق حضور دارند و زندگی تمام شهروندان ساده و فرماندهان عراقی و در راس آنها مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون را تهدید می‌کنند.

براساس این گزارش، روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف نیز در گزارشی با طرح ادعایی مبنی بر تلاش ایران برای دخالت در امور داخلی عراق به نقل از مسئولان امنیتی انگلیسی مدعی شده بود که تهران برای ساکت کردن منتقدانش تیم‌های ترور را به کار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.