پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت، «تزیپی لیونی» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی و نیز «آوی گابای» رهبر حزب کارگر این رژیم تاکید کردند که قصد دارند با اجرای اقداماتی کابینه نتانیاهو را برای همیشه ساقط کنند.

لیونی در اظهاراتی که پایگاه خبری صهیونیستی واللا منتشر کرده است، گفت: من به همراه دوستانم در تدارک برای تحرکاتی هستیم که کابینه نتانیاهو را برای همیشه سرنگون می کند.

وی تاکید کرد که با توجه به فسادی که نتانیاهو را فرا گرفته، آمادگی آن را ندارد تا به وی در یک کابینه باشد.

بنیامین نتانیاهو و همسرش تاکنون بارها به خاطر پرونده های فساد مالی توسط پلیس رژیم صهیونیستی مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفته است.

از سوی دیگر آوی گابای نیز گفته است که هرگز وارد کابینه ای که نتانیاهو ریاست آن را دارد، نمی شود.

وی افزود: ما به جای منافع سیاسی و حزبی به خاطر منافع کلان اسرائیل، باید تصمیمات ریشه ای و اصولی اتخاذ کنیم.

رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از سیاسیون اسرائیل معتقدند که تغییر حکومت به شیوه ای متفاوت ممکن است.

پیش تر ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قصد دارد با کمک موشه یعالون وزیر جنگ و تزیپی لیونی وزیر خارجه اسبق این رژیم ائتلافی را علیه بنیامین نتانیاهو تشکیل دهد.

آویگدور لیبرمن وزیر مستعفی جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه (۲۳ آبان) با خروج خود و حزبش «اسرائیل خانه ماست» از کابینه، نتانیاهو را در موقعیت دشوار قرار داده است.

وی در اعتراض به آتش بس با گروه های فلسطینی در غزه استعفا کرد و برخورد اسرائیل با گروه های فلسطینی در جریان تنش اخیر را ضعیف ارزیابی کرد.

با خروج لیبرمن و حزبش، ائتلاف حاکم اکنون پشتیبانی تنها ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان (کنیست) رژیم صهیونیستی را برخوردار است. یعنی قوام ائتلاف حاکم تنها مبتنی بر یک کرسی است و خروج هر حزبی به معنای پایان ائتلاف حاکم و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

برخی از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم پس از خروج لیبرمن، یا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند یا برای بقای خود شرط و شروط گذاشتند. به عنوان مثال «نفتالی بت&#۳۹; رهبر حزب «خانه یهودی&#۳۹; خواست تا جانشین لیبرمن در وزارت جنگ شود.

در حالی که برخی از احزاب خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، نتانیاهو تلاش دارد تا همه آنها را راضی کند تا در ائتلاف حاکم باقی بمانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.