«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که روابط تل‌آویو با کشورهای عربی و برخی کشورهای اسلامی به‌صورت روزافزون در حال گرم‌تر و نزدیک‌تر شدن است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به نقل از نتانیاهو نوشت: «امروزه ما با تهدید همه‌جانبه از سوی اسلام رادیکال مواجه هستیم. این یک درگیری منطقه‌ای که فقط ما و همسایگان را درگیر کند، نیست».

نتانیاهو با یادآوری سفر اخیر خود به عمان و دیدار با سلطان قابوس، گفت: «روابط ما با کشورهای عربی و اسلامی نزدیک و نزدیک‌تر می شود. این نه فقط در خفا، بلکه علنا هم مشخص شده است... رئیس‌جمهور چاد نیز اخیرا به اسرائیل سفر کرد».

وی ضمن اشاره به همکاری‌های تل‌آویو با کشورهای عربی منطقه، افزود: «طی سال‌های گذشته، گفته می‌شد که تا زمان حاصل نشدن توافق صلح با فلسطینی‌ها، روابط حسنه بین اسرائیل و اعراب ایجاد نمی‌شود. ولی حقیقت این است که همکاری ما با کشورهای عربی پیش‌رو به تنهایی برای حل مجادلات با همسایگانمان مفید بوده است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صلح با فلسطینی‌ها را هدف ارزشمندی دانسته و مدعی شد: «این روند بدون شک به نفع روابط ما با کشورهای عربی خواهد بود، البته این تضمینی برای تداوم آن نیست. واقعیت این است که روابط با کشورهای عربی که بعد از توافق اسلو برقرار شد، با تروریسم و ناسازگاری فلسطینی‌ها به بن‌بست رسید».

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود گفت: «روابط ما با کشورهای عربی و اسلامی در نبود یک روند صلح با فلسطینی‌ها، احیا شد که نشان می‌دهد روابط با اعراب، بر پایه قدرت و امنیت اسرائیل است».

وی با بیان اینکه توسعه روابط تل‌آویو با کشورهای عربی نیازی به توافق صلح با فلسطین ندارد، تصریح کرد: «ما با هر کدام از همسایگانمان و هر کشوری در منطقه که خواستار صلح است، همراهی می‌کنیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان ضمن تاکید مجدد بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در کرانه باختری، تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد در برابر عملیات‌های فلسطینیان از این منطقه، بی‌دفاع باقی بمانند.

طی روزهای اخیر گزارشات متعددی از احتمال سفر نتانیاهو به یکی از کشورهای اسلامی منتشر شده است. وی پیشتر در دیدار با رئیس‌جمهور چاد گفته بود که به زودی به بحرین سفر می‌کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.