قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۳۷ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و ۴۵۷ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۳۷ هزار تومان دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۲۳ دلار رسیده است.

ارزانی تا واقعی شدن قیمت‌ها ادامه دارد

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اعلام کرد که قیمت طلا و سکه روند کاهشی خود را تا واقعی شدن نرخ این محصول ادامه خواهد داد.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد که همچنان این روند نزولی در بازار طلا و جواهر ادامه خواهد داشت، چرا که مردم و بازار انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند. رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران افزود: قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته روند کاهشی دارد، اما نسبت به چهارشنبه عصر و پنجشنبه بدون تغییر مانده و نوسان جزیی را تجربه کرده است، اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت‌ها تا رسیدن قیمت طلا، سکه و حتی ارز به نرخ واقعی خود، ادامه دارد.

ارز مسافرتی ۵۰۰ تومان ارزان شد

یورو مسافرتی امروز در بانک‌ها حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که نرخ آن در شعب ارزی بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۷۷ تومان است. این نرخ امروز نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.

کاهش نرخ خرید دلار در بانک‌ها

همچنین تا ساعت ۱۳ امروز (۱۰ آذر)، نرخ خرید دلار با کاهش نسبت به هفته گذشته در شعب ارزی بانک‌ها به ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان رسید. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۲ هزار و ۶۱ تومان خریداری می‌کنند. نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۳ تومان اعلام شده است. این در حالی است که شنبه هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۷۸ تومان و یورو حدود ۱۳ هزار و ۱۳۳ تومان بوده است.

بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۳۳۳ تومان، نرخ فروش درهم ۳۱۶۱ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۴ هزار و ۹۴۰ تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.