سالمندی دوره‌ای خاص از زندگی افراد است و افراد در این دوره درست مثل کودکی به مراقبت های ویژه و خاص از سوی دیگران نیاز دادند.

در حقیقت توانمندی افراد در دوره کهنسالی و پیری به طور محسوس و قابل توجهی کم می‌شود و از این رو سالمندان به مراقبت فرزندان و دیگر اطرافیان احتیاج پیدا می‌کنند و برخی از فرزندان به دلیل مشغله‌های فراوان و نداشتن وقت کافی برای رسیدگی و مراقبت از پدر و مادر پیر خود، به این بهانه آن‌ها را به مکان‌هایی چون خانه سالمندان منتقل می‌کنند.

متاسفانه انتقال پدر و مادرهای پیر و ناتوان به خانه سالمندان در طول سال‌های اخیر در جوامع مختلف رو به افزایش است و عاطفه فرزندان نسبت به والدین در دوره پیری و کهنسالی رنگ باخته و کاهش پیدا کرده است.

در اتفاقی عجیب و باورنکردنی یک مادر پیر و بسیار سالمند در لیورپول به خانه سالمندانی رفته است که پسر ۸۱ سالمند وی توسط فرزندان خودش، به آن آسایشگاه منتقل شده است.

این مادر پیر به نام " آدا کیتینگ"  که خود پیرزنی ۹۸ ساله است،  در توضیح این کار خود گفته است: یک مادر هرگز نمیتواند مادر بودن را ترک کند و برای مراقبت از فرزندم که اکنون نیاز به همراهی و رسیدگی دارد به خانه سالمندان آمده‌ام.

پرستاری مادر ۹۸ ساله از فرزند ۸۱ ساله‌اش در خانه سالمندان+ عکس

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.