جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که هیأت مذاکره‌ کننده این جنبش در صورت عدم کارشکنی ائتلاف سعودی در دور جدید مذاکرات یمن شرکت خواهد کرد.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پنجشنبه شب در توییتر خود نوشت که هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در صورت تضمین خروج و بازگشت امن آن، سوم دسامبر (چهار روز دیگر) در سوئد خواهد بود.

او گفت که نشانه‌های مثبتی یافته است که از اهمیت صلح در نزد طرف‌های دیگر (ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن) حکایت دارد. 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین ابراز امیدواری کرد که خروج مجروحان از صنعاء برای معالجه در خارج از یمن «گام اول» برای شروع گفت‌وگوها و آغازی برای پایان دادن به محاصره این کشور باشد.

طرف‌های درگیر یمن بعد از شکست دور دوم گفت‌وگوهای این کشور به میزبانی ژنو سوئیس، با نظارت سازمان ملل خود را برای دور سوم آماده می‌کنند.

دور دوم این مذاکرات به دلیل ممانعت ائتلاف سعودی از خروج هیأت انصار الله یمن از صنعاء برای شرکت در گفت‌وگوها عملا شکست خورد.

همزمان با اعلام حضور هیأت دولت نجات ملی و انصارالله در مذاکرات آتی، شبکه العربیه نیز گزارش داد که هیأت دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی بعد از حضور هیأت انصارالله در سوئد، راهی این کشور خواهد شد.

شلیک موشک به جنوب عربستان و پاکسازی چندین منطقه

همزمان با اعلام آمادگی طرف‌های یمنی در مذاکرات آینده این کشور، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پاکسازی چند منطقه از دست عناصر و شبه نظامیان تحت امر ائتلاف سعودی شدند.

شبکه ماهواره‌ای «المسیره» یمن گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان «لحج» واقع در جنوب شرقی یمن کنترل چند منطقه راهبردی را چنگ نیروهای وابسته به دولت مستعفی خارج کرده‌اند.

این نیروها طی حمله‌ای به مواضع نیروهای دولت مستعفی کوه مهم «الکوکب» را در استان مذکور پس گرفتند؛ این کوه بر دو منطقه «کرش» و « الیوسفین» واقع در شهرستان «القبیطه» اشراف دارد.

در ساحل غربی یمن نیز یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک بومی «بدر یک پی» را به محل تجمع «متجاوزان و نیروهای منافق» شلیک کرد که به گفته یک منبع در این یگان، موشک شلیک شده با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

از جیزان، استانی در جنوب عربستان سعودی نیز خبر می‌رسد که ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک دور برد «زلزال یک» را به سمت محل تجمع «نیروهای مزدور» ارتش سعودی واقع در «جبل قیس» شلیک کرده است که بر اثر آن شماری از این نیروها زخمی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.