علی اصغر یوسف نژاد عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، افزود: بیش از ۲۵ نماینده شکایت از علی لاریجانی رییس مجلس را امضا کرده بودند. بعد از مدتی تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این شکایت از حد نصاب افتاد ولی دوباره عده ای این شکایت را امضا کردند و شکایت به حد نصاب رسید.

وی اظهار داشت: امروز دوباره ۴ نفر از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند و در حال حاضر ۲۱ نفر امضاکننده شکایت از علی لاریجانی هستند، ولی براساس ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس برای اعتراض به هیات رییسه یا رییس مجلس باید تعداد امضاها به ۲۵ نفر برسد و به همین دلیل شکایت از علی لاریجانی رییس مجلس فعلا منتفی است.

نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر ۲۵ نماینده نسبت به عملکرد رییس یا اعضای هیات رییسه اعتراضی داشته باشند اعتراض خود را به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ارجاع می دهند.

یوسف نژاد بیان کرد: کمیسیون وظیفه دارد ظرف ۳ روز هیات رسیدگی به این موضوع را تشکیل دهد و هیات نیز ظرف ۱۰ روز فرصت دارد در این باره اعلام نظر کند.

عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: هیات بررسی این موضوع متشکل از روسای کمیسیون های تخصصی و اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی هستند، اگر این هیات به عدم صلاحیت فرد رای دهد این موضوع در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی می شود و در نخستین جلسه علنی به رای مجلس گذاشته می شود.

وی تاکید کرد: اگر مجلس رای به عدم صلاحیت فرد بدهد فرد از جایگاه خود در هیات رییسه مستعفی می شود و نمی تواند در انتخابات هیات رییسه مجلس حضور یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.