حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به مواد ۲۲، ۲۳ و ٢٤ آیین نامه داخلی مجلس و اصول ۵۲، ۵۳ و ٥٨ قانون اساسی گفت: مجلس از ساعت ٨ جلسه داشت؛ مردم از طریق رادیو گوش می‌دهند که تاکنون چه مصوبه ای را گذرانده‌ایم که به نفع مردم باشد، توهین‌های زیادی در این جا به نظام شد، کسانی که رادیوی مجلس را گوش می‌دهند به اشتباه می‌افتند که این رادیوی مجلس است یا رادیوی آن‌ور آب است.

وی افزود: رییس مجلس در برابر این امور مسئول است، رییس مجلس چه کاری بهتر از اینجا دارد که هر روز ساعت ١٠ از مجلس می‌رود؟ باید در این جا تصمیم بگیرد، رییس مجلس باید بر قیمت دلار ١٣ هزار تومان نظارت کند و از مسئولین توضیح بخواهد، در این کشور چه خبر است؟ مجلس چه کاره است؟ چرا ما از صبح بر سر لوایح بی مورد بحث می کنیم؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:کمر مردم خرد می‌شود، در این جا به نظام توهین می‌شود و کاری هم به بازار ارز و سکه ندارند، در مجلس ششم یک بار به رهبری و نظام توهین شد، رییس مجلس ششم محکم پاسخ داد، صدها بار در این مجلس به این نظام توهین شد و رییس مجلس یک بار دفاع نکرد، این چه مجلسی است؟ چرا هر کس هر چه از دهنش درمی‌آید به این نظام می‌گوید؟

علی مطهری رییس وقت جلسه علنی مجلس در پاسخ به اظهارات حاجی بابایی گفت: نماینده در نطق و بیان عقیده آزاد است مگر اینکه شامل توهین و افترا شود، اگر کسی هم به آن انتقادی دارد باید در نطق بعدی یا تذکر اعلام کند، مجلس جایی است که هر کس نظرش را اعلام می‌کند، منتها این موارد باید خالی از توهین و افترا باشد.

وی افزود: در درجه اول بهبود وضعیت کنونی کشور وظیفه دولت است؛ ما نباید این بار را  صرفا بر گردن مجلس بیندازیم، در درجه اول دولت باید تدبیر کند، با مردم صحبت کند و پاسخگو باشد و مجلس هم همکاری خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.