به گزارش رویترز ، ترامپ روز دوشنبه در حال ترک کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما آنچه که در حال روی دادن است از جانب هر کدام از طرفها را دوست نداریم و امیدواریم که اوضاع رو به راه شود. 

ترامپ گفت رهبران اروپایی در حال کار روی این موضوع هستند ؛ آنها هراسان نشده اند و ما همه با هم در حال کار روی این موضوع هستیم. 

روسیه روز دوشنبه درخواستهای غرب برای آزاد سازی سه کشتی نیروی دریایی اوکراین و خدمه آنها را نادیده گرفت. روسیه اوایل این هفته شناورهای اوکراینی را پس از شلیک به سمت آنها توقیف کرد و کی یف را به توطئه به همراه متحدان غربی برای تحریک یک مناقشه متهم کرد. 

در حالی که دو روز از تنش آبی روسیه و اوکراین در دریای آزوف می گذرد ، مقامات روس مدعی هستند که اوکراینی ها به دنبال تنش آفرینی در منطقه هستند و عمدا دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند. دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تنش های اخیر آبی میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ اظهار داشت که این تحرکات یک اقدام تحریک آمیز بسیار خطرناک است که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. وی این اقدام را نوعی فتنه تبلیغاتی قبل از انتخابات خواند که با برافراختن پرچم جنگ آغاز شده است.

«سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به رخداد روز یکشنبه در دریای &#۳۹;ازوف&#۳۹; اظهار داشت که اوکراین به دنبال خروج از وضعیتی است که مردم این کشور از آن بسیار ناراضی هستند. 

درگیری روز یکشنبه در دریای آزوف زمانی آغاز شد که روس ها مدعی شدند دو کشتی اوکراینی به همراه یک یدک کش با سرعت بالا در حال ورود به تنگه کرچ (آب های سرزمینی آنها) هستند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.