به گزارش  واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر بار دیگر به خبرگزاری CNN که همواره از آن به عنوان رسانه جعلی یاد می‌کند، اشاره کرد و نوشت: باید کاری انجام داد. باید آمریکا یک شبکه جهانی دولتی تاسیس کند، تا به جهان نشان دهد که ما در حقیقت در چه راهی هستیم."

آمریکا چندین شبکه دولتی دارد از جمله شبکه تلویزیونی و رادیویی مارتی که مخاطب بسیار زیادی در کوبا دارد. شبکه صدای آمریکا نیز به چندین زبان در جهان فعالیت می‌کند. یکی از برنامه‌های معروف صدای آمریکا برنامه"Plugged In" است که مخاطبان بسیاری دارد.

با این حال پیشنهاد ترامپ برای تاسیس شبکه جدید دولتی در آمریکا جنجال بزرگی در فضای اجتماعی ایجاد کرده است.

گروهی مخالف این امر هستند. از جمله گروه ائتلاف دموکراتیک علیه ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: این پیشنهاد برای دیکتاتورهای سراسر جهان معروف است. همچنین برخی اعلام کردند: این توئیت اخیر ترامپ خارج و دور از شخصیت رئیس جمهور آمریکا نیست. رئیس جمهوری که همواره برخی رسانه‌ها را جعلی اعلام کرده است.

نزاع آشکار ترامپ با رسانه‌ها از همان روزهای نخست حضورش در کاخ سفید آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد؛ نمونه اخیر این رویکرد، برخورد و توهین به خبرنگار CNN در کنفرانس خبری و ممنوعیت حضور او در کاخ سفید، است که واکنش‌های زیادی را هم در سطح جهانی به دنبال داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.