امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست صمیمی با سربازان اهل سنت، طی سخنانی بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و اهل سنت تاکید کرد و با استناد به آیات ۱۱۸ و ۱۲۰ سوره ی مبارکه آل عمران به تحلیل عمق کینه ورزی دشمن گفت: بنا به تصریح آیه ۱۱۸ سوره آل عمران ، دشمنی دشمنان از سخنان آن‌ها مشخص است اما در دل‌های‌شان کینه ای به مراتب عمیق تر دارند .

فرمانده نیروی هوایی در ادامه به بخشی از کتابی تحت عنوان " جهان در صد سال آینده " اشاره کرد و بیان داشت: نویسنده این کتاب که یک تئوریسین آمریکایی است می گوید ما نیازی نداریم با کشورهای اسلامی وارد مبارزه مستقیم و فتح کشورها شویم بلکه کافی است با ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان، موجب صرف درآمدهای نفتی در جنگ بین آنها شویم و به این ترتیب ما پیروز خواهیم شد، و درحال حاضر درگیری های مذهبی معاصر حکایت از پیگیری این خط‌فکری توسط نظام استعمار به سرکردگی آمریکا دارد .

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده با قدردانی از زحمات سربازان اهل تسنن تاکید کرد: به عنوان فرمانده نیروی هوایی از تک تک شما فرزندان غیور و عزیز ایران که برادرانه در حال انجام وظیفه هستید تشکر می کنم.

وی افزود: سابقه حضور غیرتمندانه برادران اهل تسنن ما در برهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و نثار خون شان از جمله خلبان شهید خالد حیدری بیانگر این واقعیت است که کشور مختص شیعه یا سنی نیست ، همه ما برادریم و اطمینان داشته باشید کسانی که خواسته یا ناخواسته به کوره ی اختلاف ها می دمند در خط دشمن حرکت می کنند .

در این دیدار چند تن از سربازان نقطه نظرات خود درباره ضرورت وحدت شیعه و سنی را بیان و تعدادی نیز مشکلات خود را مطرح کردند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.