جلسه علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود که غلامی وزیر علوم در مجلس به سوالات محمد فیضی نماینده اردبیل و محسن بیگلری نماینده بانه پاسخ می‌دهد.

مجلس شورای اسلامی هفته جاری میزبان پرویز فتاح رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برای ارائه‌ گزارش عملکرد کمیته امداد است.

همچنین ادامه بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره‌ی آسیب‌شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل ۸۵ و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضا تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک در موضوع واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قواین و ضوابط و غیره از دیگر موارد کاری مجلس شورای اسلامی است.

بررسی گزارش کمیسیون برنامه درباره عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) در قانون بودجه ۱۳۹۶، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده و رسیدگی به کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و لایحه حمایت کودکان و نوجوانان و رسیدگی به گزارش حقوقی درباره‌ی رد طرح اصلاح برخی از قوانین مربوط به تابعیت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین نمایندگان شش طرح شامل اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷، ساماندهی بازار خودرو، اصلاح ماده ۳ و الحاق یک ماده به قانون نحوه‌ی پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی لوایح حوادث غیرمترقبه کشور، اصلاح بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و بررسی طرح‌های اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم، الحاق دو تبصره به بند «د» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه و اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم از دیگر موارد کاری هفته جاری مجلس شورای اسلامی است.

بررسی لوایح تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی، تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون، اصلاح قانون نحوه‌ی استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش و طرح‌های استفساریه جز شش بند «ث»، ماده ۸۸ قانون برنامه، الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و سی ان جی در کشور، الحاق یک تبصره به ماده ۹۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار مجلس قرار گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.