اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، گفت: تاکنون تصمیمی از سوی مجلس و دولت مبنی بر سهمیه بندی بنزین اتخاذ نشده است.

وی افزود: اما اگر میزان قاچاق سوخت و مصرف بنزین افزایش یابد، قطعاً باید تصمیمی برای مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تاکنون در این کمیسیون جلساتی با کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه و حوزه نفت برای کنترل مصرف و مقابله با قاچاق سوخت برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: در این جلسات مشترک، مدل‌ها و سناریوهای مختلف را بررسی کرده‌ایم تا روشی مناسب را برای این معضلات پیدا کنیم اما تا کنون به روش نهایی نرسیدیم .

قره‌خانی با تاکید بر اینکه کارگروهی با حضور نمایندگانی از کمیسیون، دولت و کارشناسان بخش نفت برای حل مشکلات فوق تشکیل شده است، اضافه کرد: در این کمیته روش‌های مختلف بررسی شده است تا به مدلی برسیم که هم میزان مصرف و قاچاق بنزین کاهش یابد و هم اقشار ضعیف جامعه آسیب نبیند.

نماینده مردم علی‌آباد با اشاره به اعلام شرکت ملی فراورده‌های نفتی مبنی تعیین مهلت برای صاحبان وسایه نقلیه به منظور دریافت کارت سوخت تصریح کرد: احیای کارت سوخت با این هدف صورت می‌گیرد که بتوان از طریق آن بر مصرف سوخت نظارت و کنترل بیشتری داشت و این به معنی سهمیه بندی بنزین نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.