فرانس پرس در گزارشی با این عنوان که وزیر امور خارجه ایران بیانیه ترامپ درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به باد استهزا گرفت، به نقل از ظریف افزود: آقای ترامپ به صورت شگفت آوری نخستین بند از بیانیه شرم آور خود را درباره وحشی گری های سعودی، به متهم کردن ایران به همه گونه شرارت های قابل تصور اختصاص داده است.

ترامپ در این بیانیه اعلان کرده بود که به رغم قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی توسط ماموران سعودی، در کنار این کشور خواهد ایستاد.

فرانس پرس افزود: بیانیه ترامپ درباره عربستان سعودی در واقع با گله و شکایت هایی از ایران آغاز شد که وی برای توجیه ادامه حمایت خود از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان استفاده کرد. 

ظریف در این پیام توئیتری افزود: شاید ما مسئول آتش سوزی های کالیفرنیا باشیم، زیرا به پاکسازی جنگل ها کمک نکرده ایم. 

این نوشته ظریف به ادعای اخیر ترامپ که با تمسخر روبه رو شده بود اشاره دارد که آتش سوزی های اخیر جنگل ها مانند شمال کالیفرنیا با پاکسازی بیشتر و اقدامات دیگر امکانپذیر بوده است. 

ترامپ در برابر شواهد فزانیده در خصوص مداخله دولت سعودی در قتل خاشقجی شامل سازمان های اطلاعاتی آمریکا مقاومت کرده است. 

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: وزیر امور خارجه ایران اعلان ادامه حمایت ترامپ از عربستان سعودی را به رغم قتل روزنامه نگار ناراضی در کنسولگری این کشور در استانبول، شرم آور توصیف کرد.

ترامپ بیانیه خود را پس از آغاز با این جمله که جهان مکان بسیار خطرناکی است، با حمله به ایران ادامه داده است.

خاشقچی نویسنده روزنامه واشنگتن پست و منتقد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که برای امور اداری به کنسولگری این کشور استانبول مراجعه کرده بود، هیچ گاه از این ساختمان خارج نشد. مقام های رسمی عربستان پس از مدعی انکار، به قتل وی اعتراف کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.