ترامپ سه تلفن همراه دارد. دو تا از انها از سیستم‌های امنیتی سازمان امنیت ملی استفاده می‌کنند که احتمال هک شدن و شنود انها را بسیار پایین می اورد ولی آیفون سوم برای خودش است و این برنامه‌ها روی آن نیست؛ درست مثل هر آیفونی که مردم استفاده می‌کنند.

گزارش ها نشان می دهد که ترامپ از این گوشی استفاده می کند، چون می تواند مخاطبین را روی ان ذخیره کند و راحت به انها زنگ بزند! تنها امید سرویس‌های امنیتی آمریکا این است که ترامپ در این مکالمات، از مسائل محرمانه حرف نزند.

رییس جمهور قبلی یعنی اوباما، از یک آیفون تغییریافته استفاده می‌کرد که اصولا امکان برقراری تماس یا عکس گرفتن نداشت و تنها کاری که می توانست انجام دهد دریافت پیام هایی بود که به یک ایمیل خاص فرستاده شده بودند. این آیفون حتی میکروفون هم نداشت و نوشتن پیام در آن ممنوع بود. حالا تلفن همراه اوباما را با تلفن اندرویدی که ترامپ تا مدتی قبل استفاده می‌کرد و ظاهرا آپدیت هم نشده بود مقایسه کنید.

قابل ذکر است که ترامپ در طول کمپین تبلیغاتی‌اش علیه اپل حرف زده بود و حتی پیشنهاد تحریمش را هم مطرح کرده بود، ولی ظاهرا اکنون نظرش عوض شده و قبول کرده است که به جای گوشی اندرویدی قدیمی‌اش، به یک آیفون جدید سوییچ کند!


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.